×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
آغاز طرح نهضت ملی مسکن در میناب/۱۵هزار مسکن ساخته می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی نهضت ملی مسکن میناب با بیان اینکه در سراسر استان ۹۲ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار داشت: ۲۲‌ هزار نفر از ثبت‌نام‌ کنندگان واجد شرایط شناخته شده‌اند و از این بین ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در سراسر استان آغاز شده است.

مهدی دوستی افزود: خوشبختانه برای واجدین شرایط طرح نهضت ملی مسکن در استان محدودیت‌ زمین وجود ندارد و به هر میزان که مردم ثبت‌نام کنند آمادگی واگذاری زمین و احداث مسکن وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در طرح نهضت ملی مسکن زمین به صورت رایگان به مردم واگذار می‌شود؛ عنوان‌کرد: ۴۰۰ میلیون ریال هزینه‌ای که در ابتدای اجرای طرح از مردم اخذ می‌شود ضمانتی برای این است که مردم به طور حتم ساخت و ساز را آغاز کنند و اصل مبلغ بعد از آغاز ساخت و ساز به مردم بازگردانده می‌شود و این مبلغ در واقع پول مشارکت در ساخت منازل است.

استاندار هرمزگان ادامه داد: مدل برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیشتر شهرهای استان به جز شهر بندرعباس، این است که زمین به صورت قطعه بندی به مردم واگذار می‌شود و آن‌ها خودشان مستقیم در امر ساخت و ساز دخیل می‌شوند، ضمن اینکه در این طرح تمامی کاربری‌ها اعم از فضاهای آموزشی، تفریحی، فضای سبز و زیرساخت‌های مورد نیاز نیز دیده شده است.

دوستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تامین فضاهای موردنیاز شهرک‌های جدیدالاحداث، مجری خود دولت است و کار به صورتی پیمانکاری نیست ما متعهد هستیم فضاها را به صورت کامل اجرا کنیم تا شاهد آسیب‌هایی که در طرح مسکن مهر بودیم نباشیم و با شروع احداث مسکن بعد از اینکه کارها به یک پیشرفتی برسد احداث زیرساخت‌های مورد نیاز آغاز خواهد شد.

استاندار هرمزگان در ادامه به درخواست اهالی شهرک المهدی(عج) میناب از دبستان دخترانه ظهور المهدی(عج) این شهرک بازدید کرد و با توجه به مطالبه مردم مبنی بر کمبود فضای آموزشی در این مدرسه دستور داد با بررسی کارشناسی اداره آموزش و پرورش در صورت نیاز فضای جدیدی برای توسعه مدرسه به این مجتمع آموزشی الحاق شود.

وی همچنین در جمع اهالی شهرک المهدی به مردم قول مساعد داد تا با تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل اسناد مالکیت ساکنان این شهرک حل و فصل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.