×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مجموعه فعالیت های اتاق بازرگانی بندرعباس در حوزه ملی اثرگذار است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی بندرعباس، غلامرضا شافعی در بازدید از ساختمان در دست احداث اتاق بندرعباس اظهار داشت: اتاق بازرگانی بندرعباس با کسب کرسی های ملی در اتاق ایران عملکرد قابل قبولی را در باب رایزنی و حل مشکلات اقتصادی بازرگانان ارائه داده است و با توجه به احداث ساختمان جدید اتاق بندرعباس، مشکلات سخت افزاری این اتاق نیز در آینده ای نزدیک مرتفع می‌شود و ساختمانی با تمام امکانات و ایده‌آل‌ها پذیرای فعالان اقتصادی خواهد بود.

وی افزود: مسئله ای که نظر من را در حاشیه بازدید از ساختمان جدید به خود جلب کرد این بود که تمام المان های مورد نیاز حال و آینده اتاق در احداث این ساختمان دیده شده و از هر حیث ایده آل است.

شافعی ضمن قدردانی از زحمات رییس اتاق بازرگانی بندرعباس و مجموعه آن، این اتاق را جزو اتاق های پیشرو در عرصه فعالیت های ملی و منطقه ای عنوان کرد.

ریاست اتاق ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخشنامه تعهد ارزی برای صادرکنندگان، افزود: اتاق ایران بسیار متاسف است از  برخوردی که در ارتباط با صادرات انجام شده چرا که صادرکندگان کشور افراد متعهد و سالم و علاقه‌مند به کشور هستند و در طول سالیان متمادی کار صادرات انجام داده و ارز را به کشور برگردانده‌اند.

وی افزود: در شرایط  فعلی یک موقعیت جدیدی فراهم شد که دولت می توانست با پشتیانی و حتی انجام سیاست های تشویقی از این موقعیت استفاده کند و صادرات را به چندین برابر وضع فعلی افزایش دهد اما کاملا عکس این موضوع اتفاق افتاد.

شافعی تصریح کرد: ما پیمان سپاری ارزی را به این شیوه،  یک مشکل اساسی بر سر راه صادرکنندگان واقعی می دانیم  و مطمئنا انجام این کار صادرکنندگان حرفه ای را کنار خواهد زد و افراد غیرحرفه ای را وارد این عرصه خواهد کرد و این خود عاملی می شود که ارز به کشور باز نگردد و افراد حرفه ای به انزوا بروند.

رییس اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: ما می توانستیم بازارهای جدیدی را تصاحب کنیم و فعالیت های صادراتی را افزایش دهیم اما با اعمال سیاست های موجود این کار عملا غیرممکن خواهد بود و این به نفع نظام اقتصادی کشورمان نیست.

در پایان این بازدید ریاست اتاق بازرگانی ایران در اتاق بازرگانی بندرعباس حضور یافت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.