×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
اجتماع تاسوعای حسینی در هرمزگان برگزار شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مردم هرمزگان امسال عزاداری تاسوعای حسینی را در حسینه ها، تکیه‌ها و اماکن باز برگزار کردند. هرساله مراسم تجمع روز تاسوعا در محل زیر پرچم واقع در بوستان غدیر بندرعباس برای معرفی این شهر به عنوان شهر محبان حضرت عباس برگزار می‌شود.

مراسم‌های امسال تاسوعای حسینی بصورت باشکوه در شهرستان‌ها و روستاهای استان از صبح یکشنبه آغاز و تا نماز ظهر ادامه دارد. ویژه برنامه‌های عزاداری تاسوعا شامل زیر پرچم در سواحل خلیج فارس بندرعباس و ویژه برنامه امامزاده نظام الدین حاجی آباد است که از ساعت نه صبح آغاز و از شبکه استانی مرکز خلیج فارس بصورت زنده درحال پخش است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: عزاداری روز تاسوعا با مراسم سینه زنی زیر پرچم از ساعت ۸ صبح با حضور مردم در بوستان غدیر بندرعباس در حال برگزاری است.

حجت الاسلام انصاری راد افزود: در دیگر شهرستان‌ها نیز مراسم روز تاسوعا در حسینیه‌ها، مساجد و تکایا آغاز شده است.

حجت الاسلام مصطفی آزادی، معاون فرهنگی اوقاف هرمزگان نیز گفت: مراسم روز تاسوعا و عاشورا در ۴۵ بقعه استان از ساعت ۸ صبح با حضور هیئت‌ها و دسته جات سینه زنی آغاز و با سخنرانی، مداحی و اقامه نماز جماعت پایان می‌یابد.

مراسم عزاداری ویژه روزهای تاسوعا و عاشورا و شام غریبان در شهرهای بندرعباس و حاجی آباد از سیمای خلیج فارس بصورت زنده پخش می‌شود. در پایان مراسم‌های تاسوعا عزاداران حسینی نماز جماعت اقامه می‌کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.