×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲  .::.   برابر با : Tuesday, 19 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
هنرستان‌های تخصصی شیمی و علوم و فنون دریایی راه اندازی می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در حاشیه سفر به شهرستان پارسیان بیان داشت: امروز برنامه‌های خود در شهرستان پارسیان را با کلنگ‌زنی و اهدای نمادین سند به برخی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن آغاز کردیم و در جلسه‌ی ۶ ساعته شورای اداری هم مسائل و مشکلات شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: پهنه شهرستان پارسیان تاکنون هیچ مطالعاتی در حوزه شیلات برای پرورش ماهی در قفس نداشته است از این رو مصوب شد که به فوریت مطالعات این طرح در شهرستان انجام شود و ظرف سه ماه مطالعات جامعی که قابلیت عرضه به سرمایه‌گذار و مردم محلی را داشته باشد آماده شود.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: مسئله‌ی دیگری که در پارسیان وجود داشت بحث کیفیت خدمات درمانی بود که مصوب شود ۳۰ تخت درمانی به ظرفیت بیمارستان رستمانی اضافه شود و برای تحقق این مهم بخشی از کار را صنایع انرژی‌بر پارسیان متقبل شدند و بخش دیگری نیز از طریق اعتبارات استانی تامین خواهد شد همچنین تامین تجهیزات را نیز از طریق وزارت بهداشت انجام خواهیم داد.

دوستی تاکیدکرد: تهیه یک دستگاه سونوگرافی مناسب و یک دستگاه MRI در دستور کار قرار خواهد گرفت که امیدواریم دستگاه سونوگرافی نهایتاً تا دو ماه آینده و دستگاه ام آر آی تا پایان سال تامین شود.

نماینده عالی دولت در هرمزگان بیان‌کرد: ۱۵ طرح هادی روستایی مربوط به ۱۵ روستای شهرستان از گذشته باقی مانده بود که مصوب شد در یک بازه زمانی مشخص به اتمام برسد و ۵ هنرستان و مدرسه نیز دیده شد که ان‌شالله بتوانیم تا مهر ماه امسال آن‌ها را به بهره‌برداری برسانیم و در حوزه هنرستان‌های تخصصی نیز قرار شد هنرستان شیمی و هنرستان علوم و فنون دریایی را در یکی از مجموعه‌های موجود راه‌اندازی کنیم و رشته آن را ایجاد کنیم تا کار ایجاد زیرساخت و ساخت و سازها انجام شود.

وی عنوان‌کرد: در حوزه برق نیز مشکلاتی در حوزه نوسانات، تکمیل شبکه وجود داشت و با کمک مهندس جباری در این حوزه مشکلات کمتر شده و مردم منطقه دسترسی بیشتری به برق پیدا کرده‌اند.

دوستی اظهارداشت: ۹ طرح ورزشی که شامل سالن، زمین چمن مصنوعی و طبیعی نیز در جلسه امروز برای پارسیان مصوب شد و در حوزه بازارچه‌های ملوانی ۴ بازارچه در شیو، بوستانو، مغدان و زیارت دیده بودیم تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و در حوزه آبشیرین‌کن هم با توجه به مشکلاتی که در حوزه کمی و کیفی آب منطقه وجود دارد مقرر شد یک آبشیرین‌کن با ظرفیت تولید ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب در روز برای شهرستان دیده شود که به زودی کار واگذاری آن به سرمایه‌گذار انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح‌های مناسبی نیز در حوزه آبخیزداری، توسعه کشت گلخانه‌ای، بهسازی راه‌های مواصلاتی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری، احداث دیوار حفاظتی در برخی روستاها، برنامه ریزی برای احداث پارک جامع پتروشیمیایی متانول در منطقه ویژه و طرح‌هایی در سایر حوزه‌ها به تصویب رسید که می‌تواند سبب رشد و توسعه شهرستان پارسیان باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.