×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اوضاع ناخوش این روزهای«ورزش رزمی و فوتبال» بخش جغین رودان

به گزارش خبرنگار تجارت جنوب آنلاین از رودان، بخش 17 هزار نفری جغین که شغل اکثر ساکنانش کشاورزی، دامداری و باغداری می باشد و میوه لیموی آن در کشور شهره است، در فاصله 45 کیلومتری جنوب شرقی دهبارز مرکز شهرستان رودان واقع شده است، معدن استعدادهای ورزشی به ویژه در رشته های رزمی، فوتبال و والیبال در استان هرمزگان است و رزمی کاران آن بارها بر سکوهای قهرمانی شهرستانی، استانی و ملی ایستاده اند و فوتبالیست هایش نیز در تیم های لیک آزادگان و لیک برتری توپ می زنند.

۱۲ تیم فوتبال، ۱۶ تیم فوتسال، ۶ تیم والیبال، تیم‌های کاراته، کونگ فو در دو بخش برادران و خواهران، تنیس روی میز و دومیدانی در جغین فعال هستند.

چهار هزار ورزشکار بیمه شده در رشته‌های مختلف ورزشی به ویژه فوتبال، رزمی و والیبال در بخش جغین وجود دارد که از کمبود زیرساخت‌هایی نظیر زمین چمن مناسب، سالن ورزشی، استخرشنا، سالن سقف کوتاه برای آقایان و بانوان و… رنج می‌برند.

مجموع امکانات ورزشی در این بخش، تنها یک سالن چند منظوره بدون سیستم سرمایشی و نور کافی با سرویس‌های بهداشتی خراب و یک زمین فوتبال خاکی است که 4 سال پیش توسط معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی وقت استاندار کلنگ چمن مصنوعی آن به زمین زده شد که تاکنون اجرایی نشده است.

نبود سالن سقف کوتاه ویژه تمرین رزمی کاران و زمین چمن طبیعی و مصنوعی برای تمرین و مسابقات فوتبال باوجود استعدادهای سرشار این دو رشته ورزشی در بخش جغین موجب گلایه مندی جامعه ورزشکاران این بخش شده است.

« حسین رامشگر »، دبیر هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان رودان به سابقه ورزش رزمی در بخش جغین اشاره کرد و گفت: سابقه ورزش های رزمی به ویژه فول کونگ فو در این بخش به 10 سال پیش بر می گردد.

وی خروجی فعالیت 10 ساله ورزش فول کونگ فو در بخش جغین را قهرمانی 2 نفر از بانوان و یک نفر از مردان در رقابت های ملی ذکر کرد و افزود: مرضیه رونما رزمی کار 19 ساله تاکنون 3 بار(سال های 93 و 94 در رده نونهالان، 96 در رده نوجوانان) قهرمان کشور و هم اکنون عضو تیم منتخب استان است و اوایل شهریور ماه سال جاری برای انتخابیه تیم ملی اعزام خواهد شد.

دبیر هیات کونگ فو و هنرهای رزمی شهرستان رودان با اشاره به اینکه مطهره رامشگر نیز سال 93 در رده نوجوانان بر سکوی قهرمانی کشور ایستاد، عنوان کرد: تیم فول کونگ فو بانوان بخش جغین در رقابت های سال گذشته قهرمان استان شد.

                       

وی در ادامه با بیان اینکه در بخش آقایان نیز مصطفی کمالی در سال 98 قهرمان رشته فول کونگ فو کشور شد، گفت: مرتضی رامشگر و صادق رامشگر نیز خود را برای مسابقات کشوری که 30 شهریور ماه امسال در رشت برگزار می شود، آماده می کنند.

رامشگر خاطرنشان کرد: تیم فول کونگ فو آقایان بخش جغین در سال 98 قهرمان رقابت های کونگ فو شهرستان رودان شد.

وی نبود سالن مسقف جهت انجام تمرین رزمی کاران را از مهمترین مشکلات فراروی ورزشکاران بخش جغین برشمرد و تصریح کرد: در حال حاضر کونگ فو کاران خانم و آقا به علت نبود سالن در زمین خاکی و فضای باز تمرین می کنند که در شان آنان نیست و متولیان امر باید در این رابطه چاره اندیشی کنند.

بخش جغین در رشته فوتبال نیز از قابلیت ها و استعدادهای بالقوه ای برخوردار است که در صورت فراهم شدن زیر ساخت ها و همت و تلاش و توجه مسئولان، این استعدادهای بالقوه را می توان به فعلیت درآورد.

« کرمشاه شمس الدینی »، نماینده دهیاران بخش جغین نیز در این باره با اذعان به اینکه در حق ورزش جغین به ویژه فوتبال اجحاف شده است، گفت: حسن رمون زاده که سابقه بازی در دسته یک در

کارنامه دارد و هم اکنون در تیم فولاد هرمزگان توپ می زند و امیر دهکار که زیر نظر امیر قلعه نویی در تیم لیگ برتری گل گهر سیرجان بازی می کند نمونه ای از این استعدادها هستند.

وی افزود: امیر دهکار که سبک بازی او به مهدی قائدی شباهت دارد و به عنوان پدیده جوان این روزهای فوتبال کشور در حال طی کردن مسیر پیشرفت و ترقی است.

نماینده دهیاران بخش جغین از دانیال الهی و جواد کمالی که در حال حاضر در رده نوجوانان فولاد هرمزگان بازی می کنند و امیر زارعی و فرهاد سالاری  و مهدی سالاری به عنوان پدیده های نوظهور فوتبال در بخش جغین نام برد و افزود: اصغر رامشگر و جواد جغینی پور نیز از دیگر فوتبالیست های مطرح جغین بودند.

وی تصریح کرد: علی رغم درخشش فوتبالیست های این بخش، جغین همچنان از زیرساخت های اولیه همچون زمین چمن بی بهره است.

شمس الدینی گفت: ضرورت دارد که با توجه به این همه استعداد فوتبالی در بخش جغین، متولیان امر در شهرستان و استان برای رفع غبار محرومیت از چهره ورزش به ویژه فوتبال، فول کونگ فو و کاراته بخش جغین چاره اندیشی کنند.


وی افزود: «رام پیری» پسر نوجوان جویای نام جغینی در رشته کاراته در رده آسیایی صاحب مقام برتر است.
نماینده دهیاران بخش جغین اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده در دولت های گذشته، کلنگ زمین چمن مصنوعی شهدای جغین توسط معاونت سیاسی امنیتی استانداری هرمزگان زده شد اما هیچ گاه عملی نشد.
وی افزود: سالن ورزشی جغین جنوبی نیز توسط سپاه قریب به شش سال است که نیمه کاره رها شده است.

یکی از ملزمات مهم درحوزه ورزش، فراهم کردن فضاهای مناسب برای بهره‌مندی و باروری استعدادهای جوانان، نوجوانان در دو بخش برادرن و خواهران است.

راه‌اندازی و تکمیل سالن های ورزشی و زمین های چمن طبیعی و مصنوعی و فراهم کردن امکانات و زیرساخت های این حوزه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم به ویژه جوانان و نوجوانان بخش جغین است که مسئولان شهرستان و ورزش استان هرمزگان باید با جدیت پیگیری کنند.

گزارش از ،مصیب رجائی

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.