×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
۳۲ مورد اختلاف میان پیمانکار و کارفرمای دولتی در سال ۱۴۰۰ حل و فصل شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حاجی احمدی گفت: مدیریت نظام فنی و اجرایی سازمان، وظیفه پایش و نظارت بر پروژه‌های عمرانی دولتی در سطح استان ، چه در زمان اجرا و چه در زمان بهره برداری رابر عهده دارد.

وی عنوان کرد: تمامی شرکت های مشاور و پیمانکاری که محل ثبت انها در استان بوده و قصد دارند در مناقصات دستگاه‌های دولتی شرکت کنند می بایست از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گواهی‌نامه صلاحیت مشاوره و پیمانکاری را اخذ نمایند که در این راستا و بر اساس ایین نامه هبات وزیران ، تشخیص صلاحیت پیمانکاران در ۱۰ گرایش پیمانکاری در دستور کار سازمان بوده و گواهینامه های صلاحیت پیمانکاری صادره دارای اعتبار ۴ ساله می باشد.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تشریح کرد: در حال حاضر حدود ۸۹۰ شرکت پیمانکاری دارای گواهینامه معتبر صلاحیت پیمانکاری از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در رشته های ۱۰ گانه مشغول فعالیت هستند.

مهندس حاجی احمدی ابراز کرد: دبیری شورای فنی استان هرمزگان نیز از جمله دیگر وظایف این مدیریت است که در ذیل ان چهار کارگروه آموزش، نظارت ،پیمان و مصالح ایفای نقش می کنند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴ دوره آموزشی مرتبط با مسائل فنی با حضور کارشناسان فنی دستگاه‌ها‌ی اجرایی برگزار شد که طی ان به میزان ۴۳۰ نفر ساعت آموزش ارائه گردید.

مدیر نظام فنی و اجرایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هرمزگان همچنین گفت: کار گروه پیمان یکی از کارگروه های چهارگانه زیر نظر شورای فنی استان می باشد که وظیفه مهم ان رفع اختلافات قراردادهای پیمانکاری دولتی فیمابین کارفرما و پیمانکار می باشد . در همین راستا در سال گذشته کارگروه مذکور ۲۳ جلسه با ۱۲۳ دستورکار موارد اختلافی برگزار نمود که ماحصل ان گذراندن ۹۱ مصوبه و حل و فصل ۳۲ مورد از موارد اختلافات مطرح شده بود .

مهندس حاجی احمدی، با اشاره به نظارت و پایش پروژه‌های ملی و استانی در قالب کارگروه نظارت بیان کرد در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۶۰ پروژه عمرانی ملی و استانی در سطح ۱۳ شهرستان استان مورد بازدید و نظارت قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.