×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تسهیل در صدور مجوزها بزرگ ترین دغدغه شرکت های دانش بنیان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمدرضا صفا در شصت و چهارمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان ازجمله مؤثرترین عوامل ایجاد اشتغال، نوآوری، توسعه سیستم های اجتماعی و شکل گیری و رشد اقتصاد دانش بنیان در هر کشوری هستند و بدون شک آن چیزی که رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال اعلام می کنند نیاز جدی کشور است.

وی افزود : افزایش اشتغال زایی، فروش، صادرات و تشکیل سرمایه ماحصل فعالیت شرکت های دانش بنیان در عرصه اقتصاد و کمک به انتقال فناوری از بخش های تحقیقاتی به بخش های تولیدی و صنعتی نتیجه فعالیت این گونه شرکت ها در زمینه فناوری است.

صفا ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تسهیل در صدور مجوزها و تخصیص فضای مناسب به شرکت های دانش بنیان مهم ترین خواسته شرکت های دانش بنیان است.

رییس اتاق بازرگانی هرمزگان بیان داشت: واگذاری پروژه ها از سوی دستگاه های اجرایی به شرکت های دانش بنیان می تواند به تکامل و تقویت این شرکت ها کمک شایانی نماید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 46 شرکت دانش بنیان در استان هرمزگان فعالیت دارند و نباید منابع خدادادی را به صورت خام صادر کرده و محصولات با ارزش افزوده حاصل از آنها را با هزینه ده‌ها برابری وارد کنیم.

این مسوول ادامه داد: یکی از چالش‌های مهم دیگری که شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان با آن مواجه هستند، ناشناخته‌ بودن و به رسمیت‌ نشناختن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها توسط شرکت‌های بزرگ است؛ در سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ عادت کردند بسیای از نیازهای خودشان را از خارج از کشور تامین کنند.

صفا افزود: متاسفانه فضای کسب و کار در کشور فضای مناسبی نیست و موانع و مشکلات بسیار زیادی برای فعالان اقتصادی وجود دارد و شرکت ها با مشکلات عدیده ای روبرو هستنتد که این مشکلات برای شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها شاید بیشتر هم باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.