×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ممنوعیت صید ماهی شیر به روش گوشگیر در آب‌های هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،ابراهیم عالی زاده گفت: این ممنوعیت پیرو تاکیدات سازمان شیلات ایران و با توجه به عضویت ایران در کمیسیون منطقه ای شیلاتی ” Recofi” و بر اساس مصوبات دهمین اجلاس این کمیسیون به مدت دو ماه در منطقه خلیج فارس و دریای عمان برای کلیه کشورهای عضو ممنوع شده است.

عالی زاده با اشاره به اینکه رعایت ممنوعیت‌های صید و فصول صید از سوی جامعه شیلاتی نقش مهمی در حفظ ذخایر آبزیان دارد از صیادان خواست تا همکاری لازم و پرهیز از صید این گونه ارزشمند را در زمان یاد شده را داشته باشند.و هر گونه صید و خرید و فروش آن در این بازه زمانی ممنوع می باشد .

وی با بیان اینکه ماهی شیر یکی از پرفروش‌ترین ماهی جنوب ایران است که دارای گوشت لذیذ است، اظهار کرد: این ماهی در بین مردم جنوب و کل کشور طرفداران زیادی دارد.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تصریح کرد: کمیسیون منطقه‌ای شیلاتی ( RECOFI ) یکی ازسازمان های مدیریت شیلاتی منطقه ای است که از سال ۲۰۰۱ میلادی با هدف حفاظت، مدیریت و بهره برداری صحیح و اصولی ازذخایرآبزی منطقه خلیج فارس و دریای عمان ذیل ماده ۱۴ اساسنامه سازمان فائو تاسیس و کشورهای منطقه ازجمله ایران ازهمان ابتدا به عضویت رسمی آن درآمدند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.