×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
توقیف یک فروند شناور حامل ۱۴۷ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی اظهار داشت: به دستور دادستان عمومی و انقلاب قشم، مأموران پایگاه دریابانی مستقر در این جزیره حین پایش و نظارت حوزه استحفاظی، ضمن شناسایی یک فروند شناور لنج حامل ۱۴۷ هزار و هشتصد لیتر سوخت قاچاق، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

این مقام قضایی تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند با تغییر در ساختار شناور مذکور و جاسازی مخزن سوخت در عرشه آن، این محموله بزرگ گازوئیل قاچاق را از مرزهای آبی کشور خارج کنند که خوشبختانه با اقدام به موقع نیروهای دریابانی، شناور مورد نظر، توقیف و قاچاقچیان سوخت در تحقق نیات مجرمانه خود ناکام ماندند.

وی در ادامه افزود: ۷ خدمه این شناور نیز دستگیر شده اند که با صدور قرار تأمین کیفری جهت تکمیل روند تحقیقات و سیر مراحل قانونی در بازداشت به سر می برند.

قهرمانی با اشاره به اینکه ارزش این محموله سوخت، ۱۴۵ میلیارد ریال است، تأکید کرد: سوخت‌های کشف شده از این شناور طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی خواهد شد و به چرخه توزیع قانونی بر می‌گردد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، مبارزه با قاچاق به ویژه قاچاق سوخت به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد و این مهم با رصد اطلاعاتی و عملیاتی و کارآمد سازی نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری می شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.