×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع بندرعباس به بهره برداری رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،

با حضور مهدی دوستی استاندار هرمزگان، سالاری معاون وزیر نفت، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عصر چهارشنبه پروژه ملی صادرات دریایی گاز مایع بندرعباس به نمایندگی از ۹۶ پروژه حوزه انرژی به بهره برداری رسید.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: خوشبختانه عملکرد دولت در طول یک سالی که از تشکیل دولت میگذرد بارقه‌های امید را به ویژه در برخی از بخش‌ها و استانها به وجود آورده که ما امروز شاهد یکی از آنها هستیم.

استاندار هرمزگان با قیاس میزان سرمایه گذاری در حوزه مجموعه طرح های نفتی و پالایشی هرمزگان تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در پالایشگاه لاوان که از دهه ۵۰ تا الان حدود نیم قرن میگذرد، گرفته تا پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس، پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه مهر مجموعه ۱۲ میلیارد دلار است.

وی افزود: سرمایه گذاری که در همین مدت یکسال در صنعت نفت هرمزگان انجام و طرح هایی که مصوب شده تقریباً دو برابر تمام سرمایه گذاری‌ای است که تقریباً در نیم قرن گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به پروژه گازرسانی ۳۵۰ میلیون دلاری تصریح کرد: مجموعه این طرح ها و طرح مخازن شهید مهدوی اقداماتی بود که در این دولت انجام شده و نشان می‌دهد با روحیه انقلابی می شود کارهای بزرگ انجام داد.

دوستی با تاکید بر فرمایش رهبری مبنی بر استفاده از اقتصاد دریا محور تاکید کرد: این طرح اقتصاد دریا را پررنگ‌تر می‌کند چون بخشی از این صادرات در دریاست و ایمنی راه را هم فراهم می‌کند و از این بابت توجیه بسیار عاقلانه و منطقی است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز صف بندی ظاهری دولت، مجلس، قوای مختلف و نیروهای مسلح را نداریم و همه سرباز حضرت آقا هستیم و به این سربازی افتخاری و اتحاد بسیار خوبی در سطح کشور وجود دارد.استاندار هرمزگان ضمن تقدیر از زحمات پالایش و پخش در حوزه های غیرنفتی اظهار داشت: این مجموعه هم در بیمارستان ۲۶۴ تختخوابی و هم در بیمارستان بخش مادران و کودکان زحمت کشید و اعتبارات جدیدی نیز برای این منظور تخصیص یافت.

دوستی ادامه داد: باهمت پزشکان و پرستاران اصلاحات و اقدامات موثری را در حوزه درمان استان می‌بینیم، محور تحولات و برنامه ریزی در رشد سلامت ما بر روی دو طرح بزرگ یاد شده است که مجری آن پالایش و پخش است.

استاندار هرمزگان با اشاره به افتتاح ۵۲ پروژه در حوزه درمانی استان به ارزش ۳۰۵ میلیارد تومان گفت: پروژه‌های افتتاحی امروز سال‌های زیادی از آغاز آنها گذشته و نیمه تمام بودند اما بنا به دستور رئیس جمهور مبنی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام، توان گذاشته شد و توانستیم در همین یک سال با منابعی که از محل سفر رئیس جمهور تخصیص یافته بود این پروژه‌ها را به بهره برداری برسانیم.

گفتنی است تاسیسات گازمایع بندرعباس با داشتن ۲ سکوی تخلیه و ۲ موتورخانه امکان تخلیه همزمان ۹ دستگاه گاز کش و پمپاژ فرآورده‌های آن از طریق خط انتقال ۱۹ اینچ به اسکله نفتی شهید باهنر بندرعباس دارا است، موتورخانه مذکور از ۱۷ دستگاه پمپ و ۷ دستگاه کمپرسور برای تامین فشار عملیاتی لازم برای انتقال گاز مایع بهره میبرند.

این پروژه با بهره گیری از ۴۳۲۰۰ نفر ساعت متخصص حوزه های فنی و عملیاتی در رشته های مکانیک، ابزار دقیق ، برق و ماشینری اجرایی و عملیاتی گردیده است، در این رویکرد متخصصان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بازمهندسی و عملیات فرایندی ضمن رعایت کلیه دستورالعملهای HSE و رعایت مقررات ایمنی در صنعت نفت برای اولین بار در کشور بدون بهره برداری از مخازن ذخیره سازی گاز مایع فرآیند انتقال از گاز کش به کشتی را بطور مستقیم به اجرا در آورده‌اند.

با بهره برداری از این تأسیسات و تخلیه همزمان ۹ دستگاه گاز کش و بهره‌مندی از توان پمپ‌ها و کمپرسورها اکنون امکان بارگیری دریایی بطور متوسط ۲ هزار تن گاز مایع در شبانه روز میسر می باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.