×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
راه اندازی میز ارتباطات مردمی در ۱۹ پایگاه نماز جمعه سراسر استان با حضور معاون رییس جمهور

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محسن خاکی نهاد در نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر به عنوان مصداق بارز ایثار، شهادت و مردمداری به ضرورت راه اندازی میز ارتباطات مردمی در پایگاه های نماز جمعه استان اشاره کرد و افزود: طی جلسه هماهنگی و برنامه ریزی با حضور رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هرمزگان و متولیان مقرر شد در 19 نقطه هرمزگان میز ارتباطات مردمی براساس تکالیفی که نهاد ریاست جمهوری ابلاغ کرده و از طریق مرکز سامد پیگیری می‌شود برپا می شود.

وی ادامه داد: این میزها در نقاطی بر پا می‌شود که به صورت منسجم و یکپارچه نماز جمعه در آنجا اقامه خواهد شد.

معاون استاندار ادامه داد: این موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و شخص مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند از نخستین جمعه هفته دولت در نماز جمعه حاضر شده و به خواسته‌های مردم رسیدگی کنند و براساس ساز و کار مشخص پیش‌بینی شده، مورد ارزیابی و رصد قرار می‌گیرند.

معاون استاندار با بیان اینکه این هفته میز ارتباطات با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان محیط زیست، استاندار، معاونین ، فرماندار و شهردار بندرعباس برگزار می شود بیان کرد: مدیران و روسای دستگاه های تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی، مدیریت درمان ، بیمه سلامت، گمرکات استان، مخابرات استان و و محیط زیست نیز در این هفته حضور دارند.

ظرفیت نیروی انسانی در خدمت توسعه و پیشرفت هرمزگان قرار گیرد

معاون استاندار هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرار رسیدن روز کارمند مصادف با چهارم شهریورماه ابراز داشت: سیاست های کلی نظام اداری حسب اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی رهبر عظیم الشان انقلاب کاملا مشخص است، گفتمان دولت هم گفتمان امامان انقلاب است.

وی ادامه داد: مشی استاندار هم برای مدیران معلوم و آشکار بوده و این تیم مدیریتی پرکاری است و برای رسیدن به اهداف خود نیازمند پای کار آمدن سرمایه‌های ارزشمند انسانی در اداره‌های دولتی است.

وی تصریح کرد: به توسعه و پیشرفت استان نخواهیم رسید مگر آنکه همکاران ما و کارکنان محترم دستگاه‌های اجرایی پابه‌پای مدیران حرکت کنند و تصمیم‌هایی که گرفته می‌شود را آنان باید اجرا کنند.

رییس شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان تصریح کرد: باید به گونه‌ای در مجموعه دستگاه‌های اجرایی عمل شود که ظرفیت موجود نیروهای انسانی در کمک توسعه و پیشرفت استان قرار گیرد.

بایستی آسیب‌شناسی از وضعیت نیروی انسانی در هرمزگان داشته باشیم

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تصریح کرد: حدود ۷۰ هزار نفر نیروی انسانی در بدنه دستگاه‌های اجرایی هرمزگان مشغول به خدمت هستند که نیازمند برنامه ریزی و ساماندهی آنان در دستگاه های نیازمند به تامین نیروست.

خاکی نهاد ادامه داد: بر این اساس باید آسیب‌شناسی از وضعیت نیروی انسانی در هرمزگان انجام شود و برای آن‌ها برنامه مشخصی داشته باشیم تا در ابعاد مختلف تقویت شوند.

سیاست کلی دولت هم چابک سازی است

رییس شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان بیان کرد: سیاست کلی دولت چابک سازی است و این در قانون بودجه امسال مستتر است، اکنون در برخی دستگاه‌های اجرایی شاهد تورم نیروی انسانی و در برخی دیگر شاهد فقر نیروی انسانی هستیم.

خاکی نهاد اظهار داشت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری گزارشی جامعی از وضعیت نیروی انسانی هرمزگان آماده کنند، تا برنامه ریزی برای جا به جایی نیروی انسانی دستگاه ها به سایر انجام شود.

تکلیف تبدیل وضعیت ایثاگران در اداره‌های دولتی مشخص شود

وی با تاکید بر اینکه چند نکته مغفول مانده در نشست‌های بعدی این شورا باید مورد بررسی قرار گیرد، گفت: نکته اول در خصوص تبدیل وضعیت ایثارگران است که برخی از دستگاه‌ها به خوبی همکاری می‌کنند و برخی دیگر نسبت به آن بی‌اعتنا هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان تأکید کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جشنواره شهید رجایی اجرای این قانون را مد نظر قرار دهد و باید تکلیف ایثارگران بر مبنای وظیفه‌ای که قانونگذار بر عهده مسوولان گذاشته مشخص شود.

دکتر خاکی نهاد با بیان اینکه مردم از دولت مردمی بیش از این‌ها انتظار دارند تصریح کرد: نباید اجازه دهند مردم برای رفع مشکلاتشان از برخی دستگاه‌ها به استانداری مراجعه کننده داشته باشند و یا ایثارگری به دستگاه حاکمیتی برای این مسئله شکایت کند. وی تاکید کرد: علاوه‌ بر اینکه اداره دولتی به قانون عمل نمی‌کند، ترک فعل هم می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر به تکالیفی که در قانون ذکر شده و عمل نمی‌شود بایستی با خاطی برخورد شود.

برش استانی سند تحول آماده شود

جانشین استاندار در شورای راهبردی توسعه مدیریت هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت:‌ سند تحول بسیار مهم بوده و دولت تحول خواه است، با کمک مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا قدم‌های جدی برداشته شود.

دکتر خاکی نهاد گفت: تکالیفی مشخص شده، کارگروه‌های جهادی فعال شود و برش استانی سند تحول هم آماده شود، همینکه فرآیندهای دست و پاگیر اداری را اصلاح کنیم یعنی به دنبال تحول در دستگاه‌های اجرایی هستیم.
وی افزود: بسیاری از فرآیندها را می‌توان اصلاح کرد و هدف هم خدمت‌رسانی مستمر به مردم است.

ظرفیت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استفاده شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان همچنین به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و افزود: استاندار دستور داده‌اند در راستای اجرای قانون در استانداری آیتم‌های خاصی پیش‌بینی شود.

خاکی نهاد ابراز داشت:‌ تقاضا داریم مدیران از ظرفیت‌هایی که این قانون فراهم کرده در اداره‌های دولتی استفاده شود و جزو شاخص‌هایی است که در ارزیابی مدیران مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 وظایف قانونی در موضوع بهره‌روری اجرایی شود

وی همچنین به موضوع بهره‌وری اشاره کرد و گفت: این موضوع بسیار مهم بوده و بایستی در حوزه‌های صنعتی و نیروی انسانی در استان شکل گیرد و همه اداره‌های دولتی موظف هستند در راستای تکالیفی که در قانون ذکر شده همکاری داشته و وظایف خود را اجرا کنند.

خاکی نهاد گفت:‌پذیرفته نیست در شرایطی که کشور با انواع و اقسام مشکل‌ها درگیر است در دستگاه‌ها بهره‌وری مد نظر مدیران نباشد، جابه‌جایی نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی در راستای بهره‌وری است که باید اتفاق بیفتد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.