×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
اداره ثبت اسناد در خمیر، سیریک و بشاگرد مستقر می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، حسن بابایی عصر جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: تاکنون جلسات مختلفی در جریان سفر به هرمزگان برگزار شده و ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شرکت در نشست های شورای قضایی، شورای حفظ حقوق بیت المال و شورای اداری با رؤسای ادارات ثبت و طرح مسائل مرتبط، بازدیدهایی از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان و ادارات ثبت اسناد و املاک نواحی مختلف انجام شد و موضوعات مختلف مربوط به حوزه ثبت اسناد و املاک استان مورد بررسی قرار گرفت.

بابایی اظهار داشت: اقدامات استان هرمزگان در حوزه واحدهای ثبتی و کارهای انجام شده در خصوص موضوع کاداستر منابع طبیعی خوشبختانه رشد چشمگیری داشته است.

وی در ادامه افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه ثبت اراضی کشاورزی استان هرمزگان انجام شده است که در نتیجه آن شاهد حد نگاری ۳۰ درصد از اراضی زراعی می باشیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و دستورات ویژه رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و تعیین قاضی ویژه در این خصوص، امیدواریم که در پایان امسال، استان هرمزگان به عنوان اولین استان کشور در اتمام کاداستر اراضی کشاورزی معرفی شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان های بندر خمیر، سیریک و بشاگرد واحد ثبتی وجود ندارد مقرر شد که در این سه شهرستان واحد ثبتی جدید احداث گردد.

بابایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان های رودان و بندر جاسک احداث واحدهای ثبتی در حال تکمیل است، مقرر شد که اعتبار ویژه‌ای برای اتمام هر چه سریعتر این پروژه های عمرانی اختصاص یابد و شاهد افتتاح این طرح ها در ایام اللّه ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تأکید کرد: در مجموع عملکرد استان هرمزگان در مورد ثبت اسناد و املاک، عملکرد مطلوب و رضایت بخشی بوده است که بر این اساس از رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس تشکر می‌کنم که عملکرد خوبی داشته اند و حمایت‌های خوبی را از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان به عمل آورده‌اند و امیدوارم اقدامات در استان هرمزگان به الگویی برای دیگر استان‌ها در حد نگاری لایه های مختلف از جمله کشاورزی تبدیل گردد.

معاون رئیس قوه قضاییه در پایان بیان داشت: در نتیجه این سفر، مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال برای اتمام دو پروژه عمرانی و احداث ۳ واحد ثبتی جدید به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان اختصاص داده شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.