×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اولین قرارداد فروش پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس به صنایع امضا و مبادله شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عصر امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت طی نشستی با حضور دکتر علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، مهندس دوستی استاندار هرمزگان، مدیران حوزه آب و فاضلاب و جمعی از مدیران عامل صنایع غرب بندرعباس برای نخستین بار قرارداد فروش آب حاصل از تصفیه‌خانه شهر بندرعباس جهت استفاده در صنایع مولد امضا و مبادله شد.

شرکت فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز  اولین خریداران پساب تصفیه‌شده فاضلاب بندرعباس هستند.

عطاالله معروفخانی مدیرعامل فولاد هرمزگان و احمد آقا‌زاده مدیرعامل شرکت ستاره سیمین هرمز این قرارداد را امضا و با دکتر شهروز شجاعی، مدیرعامل شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج‌فارس مبادله کردند.

مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان، در این آیین با اشاره به اهميت محيط‌زيست اظهارداشت: استان هرمزگان با احتساب محيط جزایر و خورها حدود ۲هزار و ۲۳۲ کیلومتر خط ساحلی دارد و این امر می‌طلبد که ما بهبود وضعیت محیط‌زیستی این استان را به صورت ویژه دنبال کنیم بر همین مبنا سراغ انجام کارهای عملیاتی رفتیم تا مردم بتوانند به صورت عینی آثار آن را ببینند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در سفر حضرت آیت الله رئیسی به هرمزگان مطرح شد بحث فاضلاب بندرعباس بود و نگاه ویژه‌ای به این حوزه وجود داشت از این رو از ابتدای دولت بحث ساماندهی فاضلاب شهر بندرعباس با جدیت در دستورکار قرار گرفت و از مردادماه کار آغاز شد.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: تاکنون حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان قرارداد فعال برای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس و انتقال پساب تصفیه‌شده به صنایع غرب استان منعقد شده، ۱۰۰درصد لوله‌های این پروژه خریداری و ۹۲ درصد آن‌ها هم پوشش داده شده‌اند و بقیه‌ تجهیزاتی هم که این طرح نیاز دارد سفارش‌گذاری و در فرآیند ساخت هستند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان بیان‌کرد: فاز دوم طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس در دهه فجر سال گذشته کلنگ‌زنی شد و با ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار، امروز دارای پیشرفت مناسبی است.

مهندس دوستی با اشاره به نقش پررنگ صنایع در اجرای طرح ساماندهی فاضلاب بندرعباس، گفت: زیبایی طرح مذکور  این است که دولت در آن نقش اصلی خود  یعنی تنظیم‌گری را به خوبی ایفا کرده و با تعیین قیمت آب به میزانی که صنایع به خرید پساب تصفیه‌شده علاقه‌مند شوند، رغبت برای مشارکت را بالا برده است.

وی خاطرنشان کرد: تقریبا روزانه ۱۲۰ هزار مترمکعب پساب فاضلاب به دریا رهاسازی می‌شود که در سال  به حدود ۴۰میلیون مترمکعب می‌رسد.

استاندار هرمزگان تاکید‌کرد: شرکت‌های فولاد هرمزگان و شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز هر کدام ۱۲۵ میلیون متر مکعب پساب را خریداری می‌کنند که می‌تواند نقش بسزایی در کیفیت‌بخشی به محیط زیست دریایی بندرعباس و به سرانجام رسیدن این پروژه داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.