×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
طرح‌های آبرسانی بندرلنگه به‌ بهره‌برداری رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز همزمان با چهارمین روز از هفته دولت، با حضور در روستای پدل از شهرستان بندرلنگه طرح‌های آبرسانی این شهرستان را افتتاح کرد.
ازجمله طرح های مهم حوزه آبرسانی بندرلنگه می توان به مجتمع آب شیرین کن 1000 مترمکعبی ناهنگ، آغاز عملیات اجرایی ساخت مخزن 100 مترمکعبی و خط انتقال مجتمع ناهنگ، عملیات اجرایی و ساخت مخزن 100 مترمکعبی و خط انتقال روستای نخل میر و عملیات اصلاح و بازسازی خط انتقال و شبکه توزیع روستای کنخ، اشاره کرد که با اعتباری بالغ بر 295 میلیارد ریال انجام شد.

با بهره‌برداری از این طرح‌ ها 6 روستای بندرلنگه با 2550 خانوار و با جمعیتی بالغ بر 10200 نفر از آب شرب پایدار بهره‌مند خواهند شد، برای این طرح‌ها 24 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع نیز اجرا شده است.

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح این طرح‌ها اظهار داشت: روستاهای این منطقه از بندرلنگه در حوزه آبرسانی با دو مشکل اساسی شبکه توزیع و تأمین آب روبرو بود که با اتفاق امروز و افتتاحی که صورت گرفت روزانه هزار مترمکعب آب آشامیدنی سالم و استاندارد تولید و در بین روستاهای منطقه توزیع خواهد شد.

وی افزود: به دنبال احداث آب‌شیرین‌کن‌های کوچک و متوسط مقیاس در منطقه غرب هرمزگان هستیم و بر همین مبنا با استفاده از منابع آب موجود که کیفیت پایینی دارند از طریق این آب‌شیرین‌کن‌ها به آب شرب با کیفیت تبدیل و با ایجاد شبکه توزیع به مردم منطقه برسانیم.

مهندس دوستی گفت: تامین آب و مسئله آموزش دو اولویت مهم دولت در استان هرمزگان است که اعتبارات خوبی برای این مسائل قرار داده‌ایم و امیدواریم با مجموع این اعتبارات بتوانیم تا آخر امسال میزان بهره‌مندی مردم از آب شیرین با کیفیت را افزایش دهیم.

استاندار هرمزگان تصریح کرد‌: یکی از تاکیدات ما در مسئله آبرسانی علاوه بر کمیت بحث بهبود کیفیت آبرسانی به مناطق مختلف استان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.