×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بندر جدیدی در شهرستان بندرلنگه احداث می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در آیین بهره برداری از طرح‌های بندری هفته دولت در بندرلنگه اظهار داشت: میزان تراز کالا در بندرلنگه به شدت افزایش یافته و میزان صادرات در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل نزدیک به ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اما خود بندر در شهر لنگه به دلیل محدودیت پسکرانه دچار مشکل‌هایی است و این درحالی است که متقاضی بین‌المللی، متقاضی ترانزیت و استفاده در حجم انبوه برای آن وجود دارد.

وی اضافه کرد: اما بندر محدود شده و با این حال رشد ۴۷۰ درصدی در صادرات در زمینه کانتینرهای یخچالی داشته است و هم ۱۲۵ هزار دستگاه خودرو در سال گذشته از این بندر منتقل شده که بیشتر آن‌ها ترانزیت بوده است.

استاندار هرمزگان ابزار داشت: مسیر جدیدی که برای ارتباط کشورهای شمال و جنوب ایجاد شده نیاز به بندرلنگه را به شدت افزایش داده است. بر همین اساس سازمان بنادر و دریانوردی، بندر دیگری در منتهی الیه غربی بندر لنگه جانمایی کرده است.

وی ابراز داشت: طراحی و مطالعه این بندر درحال انجام بوده و دارای آبخور بیشتری خواهد شد و این اجازه می‌دهد شناورهای بزرگتری نسبت به آنچه در بندر کنونی پهلوگیری می‌کنند تخلیه و بارگیری داشته باشند.

رئیس شورای اداری هرمزگان افزود: شناور بزرگتر با کاهش هزینه‌های حمل و نقل مترادف بوده و منفعت اقتصادی برای مردم خواهد داشت و این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا شاهد ساخت و ساز آن در کمتر از یکسال آینده باشیم.

وی اظهار داشت: بندرلنگه با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین تغییرهای رخ داده به نفع این بندر است و دولت هم به آن توجه دارد، ان‌شاءالله کار اجرایی آن با فوریت آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: بندر جدید سبب تحول خواهد شد و از عوارض بندری و خدماتی که داده می‌شود مبالغی هم به شهرداری ها خواهد رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.