×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آب پایدار به 12 روستا و یک شهر بخش بمانی سیریک رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،ظهر امروز با حضور  مهدی دوستی استاندار هرمزگان، دکتر حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سیریک، عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و جمع دیگری از مسئولان و مردم محلی طرح آبرسانی به بخش بمانی شهرستان سیریک اجرایی شد.

استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح این طرح مهم آبرسانی گفت: امروز در پنجمین روز از هفته دولت توفیقی شد در خدمت مردم شریف شهرستان سیریک باشیم و پروژه‌های ویژه این شهرستان را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی افزود: در ابتدا یک مرکز تکثیر لارو میگو مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن نیز فاز نخست پروژه پرورش ماهیان دریایی در قفس بندرکلاهی افتتاح شد که می‌تواند سالانه 300 تن ماهی تولید کند.

استاندار هرمزگان گفت: یک طرح آبرسانی بسیار مهم هم در بخش بمانی سیریک مورد بهره برداری قرار گرفت، در این منطقه به لحاظ تامین آب و میزان سرانه آبی مردم دچار مشکل بودند و به بسیاری از مناطق آبرسانی نشده بود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با اتفاق مبارک و خوبی که امروز افتاد مشکل تامین آب مردم این منطقه مرتفع شد، این رویکرد و سیاست آبرسانی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که مشکل تامین آب تمام منطقه را حل نکنیم از پای نخواهیم نشست.

مهندس دوستی گفت: با استفاده از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به استان تلاش می‌کنیم تا دهه فجر هم بخش دیگری از مشکل تامین آب این منطقه را مرتفع کنیم.

گفتنی است این پروژه با اجرای 1400 متر خط انتقال برق، 1400 متر جاده دسترسی، دو حلقه چاه عمیق با دبی 60 لیتر بر ثانیه معادل 5200 متر مکعب در شبانه روز و 31 کیلومتر خط انتقال به سرانجام رسید تا یادگار دولت سیزدهم و عملی شدن مصوبه سفر استاندار در شهرستان سیریک شود، اعتبار این طرح 150 میلیارد تومان بود که بواسطه اجرای آن 12 روستا و یک شهر (کوهستک) با جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر از نعمت آب شرب پایدار بهره‌مند شدند، این طرح به دستان مادر گرانقدر یک شهيد معزز افتتاح شد.

همچنین امروز با حضور استاندار هرمزگان به صورت وبیناری 9 طرح حوزه شیلات استان هرمزگان مورد بهره‌برداری همزمان قرار گرفت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.