×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
سیریک از فقیرترین شهرستان های هرمزگان در منابع آبی زیرزمینی است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عبدالحمید حمزه پور عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران نیز با اشاره به اینکه، سیریک یکی از فقیرترین شهرستان های هرمزگان در منابع آبی زیرزمینی و سطحی است، بیان کرد: برای تامین نیازهای آبی این شهرستان باید از منابع آبی دشت های همجوار و یا شیرین سازی آب دریا بهره گرفت که در اجرای این طرح از ظرفیت منابع آبی دشت همجوار استفاده شده است.

حمزه پور، طرح آبرسانی به بخش بمانی یکی از مصوبات استاندار به این شهرستان عنوان کرد و افزود: طرح آبرسانی به بخش بمانی از مصوبه سفر استاندار به این شهرستان بوده، که با حمایت های ویژه و پیگیری مستمر استاندار در اجرایی شدن این طرح ۱۲ روستا و یک شهر (کوهستک) را از تنش آبی مرتفع شد.

وی با بیان اینکه، آبفا با تمام تلاش در آخرین ماه از تابستان با تکمیل طرح آبرسانی به بخش بمانی شرایط تامین آب پایدار این منطقه را فراهم کرد، خاطرنشان شد: آب و فاضلاب هرمزگان با هدف تامین نیاز آبی مردم این شهرستان از تمام توان خود استفاده و با عمل به پیمان دولت مردمی و استاندار جهادی آن که یک روز در انجام پروژه های آبرسانی نباید تاخیر کرد، امروز مشکل آب شرب بخش بمانی مرتفع نمود.

حمزه پور در ادامه به جزییات این طرح پرداخت و در ادامه اعتبار این پروژه را یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد، و افزود: برای انتقال آب از دشت کریان تا بخش بمانی سیریک ۳۱ کیلومتر خط انتقال اجرا شد تا مردم این منطقه طعم شیرین آب پایدار را در تابستان گرم بچشند.

وی با بیان اینکه سرعت تکمیل این پروژه در نوع خود بی نظیر بود، افزود: سرعت اجرای آبرسانی به بخش بمانی با حمایت ویژه دولت در سال جاری فراتر از انتظار بود بطوریکه عملیات حفر و تجهیز دو حلقه چاه در مدت زمان یک ماه به سرانجام رسید و نمونه ای از عزم جدی دولت برای تامین نیاز آبی مردم سیریک را به نمایش گذاشت.

حمزه پور مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان با بیان اینکه، با اجرای طرح آبرسانی به بمانی سیریک جمعیتی بالغ بر ۱۱ هزار نفر از آب شرب پایدار بهره مند شدند، افزود: این پروژه با اجرای ۱۴۰۰ متر خط انتقال برق، ۱۴۰۰ متر جاده دسترسی، دو حلقه چاه عمیق با دبی ۶۰ لیتر بر ثانیه معادل ۵۲۰۰ متر مکعب در شبانه روز و ۳۱ کیلومتر خط انتقال به سرانجام رسید تا یادگار دولت سیزدهم و عملی شدن مصوبه سفر استاندار در شهرستان سیریک شود.

وی در ادامه به دیگر اقدامات آبفا در راستای پایداری آب شهرستان سیریک هم اشاره ای کرد و افزود: آب شیرین کن زیارت از دیگر ظرفیت هایی است که در آینده ای نزدیک وارد مدار بهره برداری می شود، و باعث خواهد شد تا مردم این منطقه پس از سال ها تحمل کم آبی به آرامش خاطر نسبی دست پیدا کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.