×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کشف بزرگ‌ترین مغایرت نفتی در گمرک شهید رجایی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حسین سعیدی اظهار کرد: پیرو کشفیات قبلی که چند روز قبل صورت گرفت، کنترل و نظارت دقیق کارکنان خدوم گمرکات استان هرمزگان منجر به کشف مهم یک محموله قاچاق سوختی گردید.

وی در این باره توضیح داد: کالای کشف شده قبلی منجر گردید گمرک به شرکت مذکور مظنون و دستور بررسی جامع کلیه محموله‌های شرکت صادر شد و پس از بررسی فیزیکی کالاها مشخص گردید مشابه تخلفات اظهارنامه‌های قبلی، کالای هیدورو کربن سبک (پایه نفت سفید) به جای کالاهایی که تحت عنوان اسید چرب سویا اظهار گردیده در فلکسی تانک جای‌گذاری شده که پس از ارسال نمونه به آزمایشگاه موارد مورد تایید قرار گرفت.

به گفته ناظر گمرکات هرمزگان، مقدار کل کالای مکشوفه به مقدار ۵۰۶ تن است. شرکت متخلف این کالا را در گمرک شهید رجایی به مقصد امارات با اسناد مجعول شده اظهار کرده بود.

مهدی سعیدی معاون صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی نیز در خصوص کشفیات متعدد اخیر که در یک هفته اخیر و در جهت حمایت از صادر کنندگان واقعی انجام شده است، اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم تا با توجه به کنترلهایی که درخصوص محموله‌های سوختی انجام می دهیم راه را برای سودجویان و سوداگران قاچاق تنگ کنیم، اما هر چه مقررات و قوانین سختگیرانه تر و پیچیده تر باشد، انگیزه برای قاچاق بیشتر خواهد شد، لذا برای جلوگیری از قاچاق باید شفافیت، تسریع و تسهیل مقررات سر لوحه کار قرار گرفته شود و به صورت کلی از قاچاق کالا جلوگیری شود.

به گفته وی، مقررات صادرات اسید چرب سویا با تشریفات و مقررات صادرات مشتقات نفتی که مشمول مجوزهای خاص خود می‌باشد کاملاً متفاوت است، به نحوی که هر شرکتی امکان اظهار و صادرات اینگونه محموله ها را ندارد، بنابراین سوء استفاده و مغایرت کشف شده و قصد متخلف از اظهار اسید چرب سویا این بود که در پوشش کالای اظهاری نوعی مشتقات نفتی به نام هیدروکربن سبک یا همان نفت سفید را به خارج از کشور ارسال کند که خوشبختانه توسط همکاران امور بندری گمرک شهید رجایی از خروج آن جلوگیری به عمل آمد.

یاسر میری سرپرست امور بندری گمرک شهید رجایی نیز در خصوص کشف محموله ۵۰۶ هزار تنی نفت سفید گفت: پس از کشف محموله‌های قبلی که با جعل قبوض انبار باسکول، شرکت متخلف به دنبال خروج کالا از گمرک شهید رجایی بود، مابقی اظهارنامه‌های صادراتی نیز طی دستور معاونت صادرات و ترانزیت گمرک شهید رجایی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت که با ارسال نمونه به آزمایشگاه متوجه شدیم کالا با کلیه اسناد اظهاری مغایرت دارد و کالای کشف شده هیدروکرین سبک یا همان نفت سفید است و این کشف بزرگترین مغایرت نفتی گمرک شهید رجایی تاکنون بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.