×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 24 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
گلخانه هیدروپونیک رودان به بهره برداری رسید

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی استاندار هرمزگان، پیش از ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از گلخانه هیدروپونیک شهرستان رودان، اظهارداشت: این گلخانه‌ مانند خط مقدم در جنگ‌های پیشین است چرا که در جنگ‌های قدیم افرادی که در خط مقدم بودند هم تلفات بیشتری را متحمل می‌شدند و هم غنایم بیشتری را به دست می‌آوردند اما در کشور ما معمولا متقدمین تلفات بیشتری می‌دهند و با کشیدن جور کار راهی را برای بقیه باز می‌کنند.

وی با اشاره به حدیثی از مولا امیرالمؤمنین مبنی بر اینکه زکات علم نشر آن به دیگران است، افزود: امیدوارم گلخانه هیدروپونیک رودان منجر به آشنایی مردم با این نوع گلخانه‌ها شود و خود را تبدیل به الگویی برای مردم و شرکت‌های دانش‌بنیان کند.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: ما ایرانی‌ها ضرب‌کردن را به خوبی یادگرفته‌ایم و اگر یک کار خوبی نظرمان را جلب کند به سمت مشابه‌سازی آن گام برمی‌داریم، کارخانه‌های سیمان و کارخانه‌های فولاد نیز بر همین مبنای ضرب کارهای خوب در حال رشد هستند از این رو اگر بتوانیم احداث گلخانه‌های هیدروپونیک را هم عرضه کنیم و فرصتی ایجاد شود که شرکت‌های ایرانی این گلخانه‌ها را ببینند، کمک شایانی به عرصه گلخانه‌ها می‌شود.

مهندس دوستی با اشاره به نامگذاری سال و تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب بر دانش بنیان کردن کشاورزی، عنوان‌کرد: امروزه فعالیت‌های دانش‌بنیان محدود شده‌اند به یک‌سری مقالات و کارهای ایده‌آل‌گرایانه‌ای که شاید در مقام اجرا محقق نشوند، اما طرح گلخانه‌های هیدروپونیک، طرحی واقعی و منطقی است و ضمن تبدیل شدن به الگو می‌تواند بر روی تولید ناخالص ملی و رشد کشور اثرگذار باشد.

نماینده عالی دولت در هرمزگان تصریح‌کرد: احداث گلخانه‌های هیدروپونیک می‌تواند در تعاملات بین‌المللی و منطقه‌ای هم تاثیرگذار باشد چرا که با گلخانه‌های پیشین میزان سموم بالا است اما وقتی به سمت هیدروپونیک برویم می‌توانیم میزان سموم را کنترل کنیم و از این بابت بسیار امر مبارکی است.

مهندس دوستی با اشاره به سفر ریاست محترم جمهور به استان خاطرنشان‌کرد: حدود ۳ هزار میلیارد تومان برای کشاورزی و شیلات در سفر مصوب شد که بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بخش کشاورزی می‌شود و ما ۸۰۰ میلیارد تومان هم وام برای این حوزه به غیر از وام‌های شورای برنامه‌ریزی تاکنون پرداخت کرده‌ایم.

وی تاکید‌کرد: یک بخش از کار تزریق منابع جدید است اما یک بخش از کار که بسیار مهم است به هدف‌زنی با آن منابع است چرا که بعضا در سال‌های گذشته اعتبارات برای طرح‌هایی مصوب و تزریق می‌شده که هیچ‌گاه اجرایی نمی‌شدند و پشت واژه‌های زیبا مانند مشاغل خانگی پنهان آن‌ها را پنهان می‌کردند، مشاغل خانگی باید به تولید بیانجامد و نباید تبدیل به مبل و وسایل خانه و زیورآلات شود.

استاندار هرمزگان اظهارداشت: کشاورزی و شیلات حوزه‌هایی هستند که هر چه در آن‌ها اعتبار صرف شده اثر آن نیز سریع هویدا شده است از این رو کاملا با کشاورزی و شیلات همراه هستیم و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف مشکلات کشاورزان حل شود و برای آزمایشگاه هم ۱۵ میلیارد تومان در اختیار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قرار داده‌ایم تا آزمایشگاه تجهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: من همیشه میان قیمت و اهلیت قائل بر اهلیت هستم یعنی اگر سرمایه‌گذار اهلیت داشته باشد، هر چه قدر پول و تسهیلات در اختیارش قرار دهی ضرر نمی‌کنیم‌.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با اشاره به اختصاص ۲۰۹ میلیارد تومان تسهیلات برای امور فنی و اعتباری، اظهار. داشت: برخی از آیبن‌نامه‌های کشور، ضد توسعه هستند، که باید این مسائل حل شوند و ما تلاش می‌کنیم بخشی از سود سرمایه‌گذارانی که تشخیص می‌دهیم را پرداخت کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.