×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 9 خبر
رشد ۴۴ درصدی صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان/ افزایش ۸۰ درصدی مصالحه در پرونده های قصاص

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، مجتبی قهرمانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پنج ماهه نخست امسال تعداد ۳۸ هزار یکصد و هشتاد و هشت فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده و تعداد ۳۸ هزار و چهارصد و سیزده فقره مختومه شده است.

وی در ادامه افزود: از مجموع پرونده‌های مختومه، تعداد ۲۴ هزار و نود و سه فقره پرونده قابلیت صلح و سازش را دارا بوده است که از این تعداد، شعب شورای حل اختلاف موفق به سازش ۱۰ هزار و پانصد و بیست و یک فقره پرونده معادل ۴۴ درصد گردیده اند.

قهرمانی تصریح کرد: در این شاخص، شورای حل اختلاف استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷ درصدی کسب نموده است.

رئیس کل دادگستری هرمزگان خاطرنشان کرد: میزان تحقق سازش در پرونده های حقوقی و کیفری مطروحه در شعب شوراهای حل اختلاف استان طی پنج ماه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۵ درصدی و ۸ درصدی را نشان می دهد.

مجتبی قهرمانی بیان داشت: متوسط زمان رسیدگی شعب شوراهای حل اختلاف استان هرمزگان در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱، نوزده روز می باشد و حوزه های قضایی بندر خمیر و رودان با ۹ روز، حوزه قضایی حاجی آباد با ۱۲ روز و حوزه قضایی پارسیان با ۱۴ روز عملکرد مطلوبی را در این شاخص داشته‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۱ تعداد ۹ فقره پرونده قتل عمدی به صلح و سازش منجر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.