×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
برای اولین بار در کشور،عملیات اجرایی احداث پارک تولید کود فسفات در بندرعباس آغاز شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی  در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث پارک کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک اظهار داشت: یکی از راهبردهای ما در استان تمرکز بر روی زنجیره‌های ترکیبی شیمی – معدن و راهبرد دیگر نیز تعریف زنجیره تولیدی در مسیر مواد خام خروجی از استان بود.

وی افزود: استان هرمزگان در حوزه هم پوشانی مواد معدنی و نفتی یکی از 5 استان مهم کشور است و اینکه زنجیره معدنی شمال هرمزگان با زنجیره معدنی جنوب کرمان با زنجیره نفتی استان هرمزگان مجاورت دارند بزرگترین ثروت و دارایی استان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان گفت: بر همین اساس و برای افزایش بهره‌وری از این ظرفیت بزرگ، واحدهای متفاوتی طراحی شده که پارک کودهای کشاورزی طرح تولید اسید فسفریک اولین این طرح‌ها محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در طرح بعدی آغاز فعالیت بر روی زنجیره سیلیس را ماه آینده خواهیم داشت و در زنجیره کربنات سدیم هم با چهار شرکت بزرگ از شوینده‌ها رایزنی شده که امیدواریم این زنجیره هم در هرمزگان فعال شود.

مهندس دوستی با تاکید بر اینکه زنجیره فسفات و تولید کود کشاورزی یک زنجیره کامل است گفت: این زنجیره توسعه خواهد یافت تا سایر افرادی که تمایل دارند در این زنجیره فعالیت کنند هم در استان کار خود را آغاز کنند.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه زنجیره فسفات مزیت نسبی هرمزگان است، ادامه داد: از آنجایی که زنجیره جنوب کرمان برای فعال شدن و استفاده از دریا باید به سمت جنوب و استان هرمزگان حرکت کند از سرمایه گذاران این استان دعوت می کنیم از فرصت بی نظیر سرمایه گذاری در هرمزگان استفاده کنند.

وی بر تاثیر زیاد فعال سازی زنجیره فسفات در پایداری اقتصاد ملی گفت: با فعال شدن این زنجیره در هرمزگان می توان مشکل واردات سالانه 700 هزار تا یک میلیون تن زنجیره فسفات و پتاس به کشور را مرتفع و امنیت غذایی را نیز تامین کرد سپس به فکر بازارهای کشورهایی همچون هند و اندونزی و چین بود.

دوستی گفت: ما بر تکریم سرمايه گذار اهتمام داریم و بر همین مبنا تورهای ویژه سرمایه گذاران را تدارک دیدیم و مشوق های موجود فرصت مناسبی است تا سرمایه گذاران به آسانی فعالیت خود را در هرمزگان آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کار سرمایه گذاران در هرمزگان تسریع شده نشان دهنده سلامت سیستم است و این مسئله کار یک نفر نیست بلکه نتیجه همدلی جمعی است از فعالان پر تلاش رسانه‌، افکار عمومی و مردم شریف استان هم می‌خواهم در راستای توسعه رورافزون هرمزگان کمک کنند محیط امنی برای سرمایه گذاران ایجاد کنیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.