×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صید غیرمجاز ذخایر آبزیان در خلیج فارس را به خطر انداخته است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،عبدالرسول دریایی در دیدار با تعاونی های صیادی استان هرمزگان به مناسبت هفته تعاون با اشاره به توان بالای شیلات استان هرمزگان در حوزه صید و صیادی گفت: استان هرمزگان همواره با بهره برداری درست از ظرفیت های صید و صیادی به عنوان قطب صیادی کشور مطرح بوده است که توانسته با اقدامات صورت گرفته، رتبه اول صید کشور نیز به دست آورد.

دریایی با بیان اینکه هماهنگی خوبی بین اداره کل شیلات استان و جامعه صیادی در اجرای سیاست ‌ها و اهداف صید و صیادی اصولی و پایدار برقرار است، عنوان کرد: خوشبختانه استان هرمزگان توانسته با بهره مندی از ۳۶هزار نفر صیاد که از این طریق ارتزاق می کنند سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن صید انواع آبزیان را به خود اختصاص دهد.

وی با اشاره به اینکه صید غیراصولی و غیرمجاز در صورت تداوم می‌تواند بیش از پیش ذخایر ارزشمند آبزیان در خلیج فارس را تحت فشار بگذارد، از اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صیادی هرمزگان خواست تا با تعامل و همفکری بیشتر و همچنین همکاری نزدیک‌تر با شیلات و به ویژه یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان هر چه بیشتر این دستگاه را در کاهش فشار بر ذخایر آبزیان همراهی کنند.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار داشت: مطالعات، تکمیل و تجهیز بنادر صیادی و موج شکنهای مردمی، توسعه زیستگاههای مصنوعی و ساخت سه مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی اولویت اول شیلات هرمزگان در جهت حمایت از صید و صیادی است و با تاکید بر توسعه و مدیریت مناسب زیستگاههای مصنوعی به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار اظهار داشت: ایجاد ۱۵۰۰ زیستگاه مصنوعی در شهرستان های بندر لنگه و قشم با سفر رئیس جمهور به استان و حمایت های استاندار و پیگیری شیلات استان گام های خوبی در این خصوص برداشته شده است که امید را دوباره در دل صیادان و بهره برداران زنده کرده است.

وی همچنین تکمیل بندر چیرویه، اتمام فاز اول بندر رمچاه و شروع فاز دوم، بهسازی اسکله شناور ابوموسی، بهسازی مرکز تخلیه صید کووه ای و دولاب و… بر شمرد .همچنین رشد اعتبارات تملک دارایی شیلات استان را در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۷۰ درصد اعلام کرد که با حمایتهای دولت مردمی محقق شد.

گفتنی است در این دیدار حاضرین در جلسه به بیان نظرات، مسائل و پیشنهادات خود در راستای ارتقای صید و صیادی و تشکل های صیادی استان پرداختند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.