×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بیست و پنجمین جشنواره شهیدرجایی در هرمزگان برگزار شد

گزارش اختصاصی تجارت جنوب آنلاین ،نجمه شمس الدینی

بیست و پنجمین جشنواره شهیدرجایی باحضور دکترعبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان ،مدیران کل و ستادی ،مقامات نظامی و انتظامی هرمزگان در سالن اجتماعات شرکت گاز بندرعباس برگزارشد.

تنها راه احیای امید در جامعه خدمت است

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد عبادی زاده در این مراسم به تبیین حکمرانی از دیدگاه حضرت علی (ع) پرداخت و گفت : اولین نگاه امیرالمومنین (ع) به حکمرانی، نگاه خدمتی است. در این نگاه افرادی که خدمت‌گذاری مردم را می‌کنند بهترین مردم و اقوام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود : مدیریت طعمه نیست بلکه باید به آن به عنوان امانت نگریسته شود . اگر به مسئولیت‌ها نگاه امانتی شود فرد به بهترین طریق از آن محافظت خواهد کرد در غیر این صورتبه جایگاه و مسئولیتش به عنوان طعمه می نگرد .

دکتر عبادی زاده رسیدگی و خدمت به ضعفا را یک ضرورت دانست و تصریح کرد : از دیدگاه امام علی (ع) باید افرادی که دغدغه خدمت به ضعیفان را دارند به مسئولیت گمارده شوند چراکه تامین معیشت طبقات پایین جامعه از اهمیت بسیار ویژه‌ای برای حاکمیت اسلامی برخوردار است.بر اساس بیانات حضرت علی (ع) مردم حاکمیت اسلامی حتی در پایین‌ترین طبقات جامعه نیز باید در ۳ ضرورت، نان، مسکن و آب تامین باشند.پس افرادی را به خادمی مردم انتخاب کنید که بیشترین توجه را به ضعفا داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی را ضروری قلمداد کرد و گفت : امیرالمومنین همواره تاکید داشتند که باید زمینه های لازم برای کشاورزان فراهم شود تا خودشان بتوانند محصولات خود را به فروش برسانند. دولت باید تلاش کند با حذف واسطه‌ها ارتباط تولید کننده با مصرف کننده را نزدیک نماید که این مهم از طریق ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی قابل تحقق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، تصریح کرد: انجام اقدامات موثر و عمیق و انجام اقداماتی که به اقشار ضعیف جامعه مرتبط است باید اولویت دولتمردان باشد؛ چراکه این مهم همواره مورد تاکید ایشان قرار دارد.وی عنوان کرد: امروز اگر می‌خواهیم امید را در جامعه احیاء کنیم و توطعه دشمن را در حوزه ناکارآمد جلوه دادن نظام نقش بر آب نماییم ، تنها راهش خدمت‌کردن، خدمت‌کردن و خدمت‌کردن است.

مدیران کم کار وناتوان در مقابل مبارزه با فساد برکنار می شوند

بیست و پنجمین جشنواره شهیدرجایی که باحضور دکترعبادی زاده نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس،مهندس مهدی دوستی استاندار ، مدیران کل و ستادی ،مقامات نظامی و انتظامی استان برگزارشد.
مهدی دوستی استاندار هرمزگان در این مراسم با قدردانی از برگزار کنندگان جشنواره ،کسب رتبه و جایگاه برتر در ارزیابی هارا حاصل تلاش جمعی مجموعه ها دانست و گفت: تقدیر از تلاش و زحمت مدیران رسم درستی است و فقط دایره مدیران دولتی را شامل نمی شود.

استاندار هرمزگان کم کاری و عدم مقابله با فساد و رشوه را آفت مدیریت دانست و هشدار داد : با مدیران دستگاه های اجرایی که عملکرد ضعیفی داشته اند خداحافظی می کنیم و با مسئولانی که توانایی پاکسازی فساد سیستم خود را ندارند برخوردخواهیم کرد.

استاندار هرمزگان توجه جدی دولت به توسعه هرمزگان را مورد اشاره قرار داد و افزود : اراده رییس جمهور محترم برحمایت از توسعه استان قراردارد که جهش 2500درصدی پروژه ها و اعتبارات استان در هفته دولت نسبت به مدت مشابه سال قبل ازنشانه های توجه جدی دولت به هرمزگان می باشد.

مهدی دوستی با اشاره به تمرکزمدیریت عالی استان بر دواصل تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد و رشوه خواستار اجرایی شدن آنها شد و خاطر نشان کرد: مبارزه با فساد و رشوه بعنوان یکی از اصول اصلی نظام و دولت است هرچند سال اول دولت در هرمزگان بر مزیت های نسبی نفت و معادن، رشداقتصادی، ترانزیت،گمرکات،صادرات و شروع صنایع و پروژه های جدید متمرکز بود اما امسال روی دو اصل مهم و اساسی تکریم ارباب رجوع و مبارزه با فساد و رشوه متمرکز می شویم .

در پایان مراسم بیست و پنجمین جشنواره استانی شهید رجایی از عملکرد دستگاه ها و مدیران استانی براساس شاخص های عمومی و اختصاصی قدردانی شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.