×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایزوایکو پشتیبانی قدرتمند برای صنعت حمل و نقل دریایی کشور

مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران طی سالهای اخیر نقشی برجسته و محوری در تداوم جریان صدور نفت و فرآورده های کشور داشته اشت. با توجه به اظهارات مسوولان و اطلاع رسانی هایی که در خصوص اقدامات این شرکت انجام شده است باعث شده امروزه ایزوایکو به عنوان پشتیبانی قوی و قدرتمند برای صنعت حمل و نقل دریایی کشور شناخته شود مصداق آن می توان به همکاری مشترک و  تعمیرات تخصصی و اساسی شناورهای غول پیکر  ایزوایکو با شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی و شکل گیری اعتمادی دو طرفه اشاره کرد که این مهم محقق شده و آینده ای روشن بر این شرکت متصور است.

شناورهای همچون نفتکش DORE به عنوان بزرگترین نفتکش کشور و سومین نفتکش بزرگ دنیا، ARK , ARGO, FAXON. FORTION, FAREST ، SEVDA. SALINA.و…. از جمله شناورهایی هستند که جهت انجام تعمیرات تخصصی و اساسی در درای داک ایزوایکو پهلو گرفته اند.

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سلمان ضربی هم عصر پنجشنبه در نشست با خبرنگاران به تشریح اقدامات این شرکت پرداخت و گفت: شناور مسافربری و تفریحی سانی نیز اواخر مردادماه امسال برای جام جهانی قطر جهت انجام تعمیرات دوره ای وارد درای داک مجتمع ایزوایکو شد؛ این شناور با طول ۱۷۲ متر، عرض ۲۳ متر و آبخور ۵.۸ متر بزرگترین شناور کروز موجود در کشور به شمار می‌رود که تحت مالکیت شرکت مکین دریای کیش است.

ضربی ابراز داشت: جذب شناورها برای ساخت و تعمیرات باعث شده تا تناژ عملکردی این مجتمع در پنج ماهه امسال از هشت هزار و ۳۹۱ تُن به ۱۳ هزار تن با رشد ۵۵ درصدی برسد.

 

وی یادآور شد: تناژ عملکردی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در گروه طراحی، ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ و اقیانوس پیما در پنج ماهه امسال با ۵۳ درصد رشد از پنج هزار و ۷۵۴ تن به هشت هزار و ۸۳۶ تن، شناورهای متوسط با رشد ۷۶ درصدی از یکهزار و ۶۷۰ تن به ۲ هزار و ۹۴۰ تن و شناورهای کوچک با رشد ۲۶ درصدی از ۹۶۷ تن به یکهزار و ۲۲۴ تن دست یابند.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با اشاره به اینکه در همه یاردهای شناورهای بزرگ، متوسط  و کوچک، درآمدهای ما بیشتر از هزینه‌ها افزایش داشته است، ابزار داشت: این نشان می دهد که ما توانسته‌ایم هزینه‌های تمام شده کار را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته نیز ۸۱ فروند شناور برای تعمیرات وارد درای داک ایزوایکو شد که از این تعداد ۱۱ فروند برای نوسازی بود که کار چهار فروند آن انجام و تحویل داده شده است، پنج فروند در دست اجرا بوده و ۲ فروند نیز متوقف شده است.

مدیرعامل مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران ادامه داد: طبق برنامه مصوب در پنج ماهه امسال باید ۱۳ هزار و ۵۲۰ تن کار تولیدی در مجتمع ایزوایکو انجام می شد که تاکنون موفق به اجرای ۹۶ درصد کار تولیدی به میزان ۱۳ هزار تن شدیم.

ضربی ادامه داد: در زمینه شناورهای کوچک ۸۸ درصد، شناورهای متوسط ۷۹ درصد و شناورهای بزرگ ۱۰۵ درصد پیشرفت کاری داشته ایم که در زمینه شناورهای بزرگ از برنامه جلوتر هستیم.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در فضای ساخت و ساز در سه یارد بزرگ، متوسط و کوچک مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران مشغول به کار هستند که به طور مستقیم یکهزار و ۲۲۰ نیروی انسانی به عنوان نیروی کارمند با ایزوایکو کار می‌کنند.

ضربی اظهار داشت:مجتمع فرا ساحل در ۵ ماهه ابتدایی امسال در مجموع تعداد ۴۶ شناور در بخش تعمیرات داشته که نسبت به سال گذشته با رشد ۵۹ درصدی همراه بوده است.

وی افزود: در بخش وضعیت عملکرد طرحی  و ساخت و تعمیر شناورهای بزرگ رشد ۵۳درصدی و گروه طراحی متوسط و کوچک به ترتیب رشد ۷۶درصدی و ۲۶درصدی است.

مدیرعامل کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان این که برای اولین بار تعمیر کشتی گاز بر در این شرکت انجام شده است، خاطرنشان کرد: ۲۵ فروند کشتی نفت‌کش از شرکت نفت در این شرکت تاکنون در سال‌های اخیر صورت گرفته است.

وی گفت: مجتمع ایزوایکو برای سرآمدن بودن نیاز به استراتژی مناسب کسب و کار در زمینه بسترسازی، شبکه سازی و رایزنی برای بهبود صنایع دریایی در نهادهای حاکمیتی، تامین سرمایه برای اصلاح زیرساخت‌ها و افزایش توان اجرایی شرکت، انگیزه و توان اجرایی نیروی انسانی، بهبود فضای عمومی و جذب مشتریان داخلی و فراملی دارد.

وی درباره ظرفیت‌های موجود ایزوایکو نیز گفت: در حوزه ساخت 80 درصد ظرفیت ایزوایکو خالی است اما در حوزه تعمیرات بیش از 90 درصد این ظرفیت پر شده است.

ضربی ادامه داد: استفاده بهینه از منابع موجود در گروه ها برای تکمیل پروژه ها، حذف پارکینک اجاره‌ای و انجام تعمیرات به‌وسیله گروه‌ها در راستای پویایی و درآمد بیشتر، پایش روزانه و هفتگی پروژه ها، تسهیل روابط بین گروه ها و ستاد مرکزی برای افزایش بهره‌وری و راندمان گروه ها، تمرکز بر برنامه ریزی در جهت کوتاه کردن زمان تعمیرات در داک و پارکینگ ها و نزدیک شدن به الگوهای بین‌المللی، مذاکره با شرکت های باتجربه دارای ناوگان دریایی بزرگ و عقد تفاهم نامه جهت انجام تعمیرات برای ناوگان این شرکت ها، اختصاص پروژه های تعمیراتی به هر گروه متناسب با ظرفیت و زیرساخت‌های مربوطه، مذاکره با مالکان پروژه های معوق و تعیین تکلیف آن ها و همچنین شروع فعالیت برای تکمیل و تحویل به کارفرما از مهم‌ترین راهبردها و اهداف کسب و کار تعمیراتی در ایزوایکو است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.