×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اشتغال و سرمایه گذاری، موتور محرک ساماندهی طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، صادقی نیارکی در این نشست اعلام کرد: موتور محرک، ساماندهی طرح های اولویت دار صنعتی، معدنی و تجاری؛ اشتغال و سرمایه گذاری است.

سرتیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صمت توازن سرمایه گذاری و رشد اقتصادی از دیگر موارد مهم در این حوزه است.

وی افزود: عدم توازن و تناسب در نرخ سرمایه گذاری و ایجاد صنایع تولیدی در کشور مشاهده می شود که گاها در بعضی استانها نیرو کار جهت بکارگیری ندارند و حاضر به استخدام نیروی کار بالا هستند و در برخی دیگر از استانها و مناطق هم نرخ بیکاری زیاد است و باید بر روی نیروی کار سرمایه گذاری کرد.

صادقی نیارکی بیان داشت: در چند سال اخیر صنایع منبع پایه به واسطه افزایش نرخ های جهانی و نرخ ارز، سودهای قابل ملاحظه ای داشتند که در همین راستا طرح های خوبی هم جهت توسعه و زیرساخت شروع کردند که هم زیر ساخت صنعتی و هم زیر ساخت تولیدی ایجاد نمودند که باید در یک برنامه منسجم به سمت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال مولد بروند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنا به درخواست وزیر، در یک سال گذشته که مطالعات اولیه شروع شد اکنون از فاز مطالعه وارد فاز اجرا شده ایم و این مسئولیت از هسته مطالعات و پژوهش ها به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران واگذار شده است.

وی هدف از حضور و برگزاری نشست های استانی را احصاء و دسته بندی مسائل و همچنین پیگیری موردی موضوعات مطرح کرد و گفت: تمام موارد با یک اولویت بندی خاص انجام خواهد شد.
صادقی نیارک افزود: پس از بررسی و آنالیز به 8 طرح بالای 60 درصد در استان هرمزگان رسیدیدم.

وی اظهار داشت: در ماههای آتی برنامه ای برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان آغاز خواهیم کرد که در گام نخست برگزاری همایش سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی، فرآوری معدن و استخراج است.

سر تیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صمت، یکی از مشوق های مهم در بخش جذب سرمایه گذار را انجام یک کار ویژه برشمرد و افزود: طرح های موجود باید به سامان رسانده شوند که این کار باعث ایجاد مولد سرمایه گذاری برای دیگران کسانی باشد که بخواهند به این عرصه وارد شوند.

در این نشست زمینه های سرمایه گذاری و همچنین سرمایه گذاری های آتی در استان از دیگر موارد مهم مطرح شده بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ مدیران عامل 8 طرح بالای 60 درصد در این نشست حضور داشتند که با بررسی مسائل و مشکلات این واحدها، جهت به سرانجام رساندن آنها تصمیماتی اتخاذ گردید.

تیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صمت از 4 طرح صنعتی و معدنی پس از نشست با مدیران عامل در استان هرمزگان، بازدید کردند.
این طرح های صنعتی اولویت دار که در نشستی با مدیران عامل، مسائل و مشکلات آنها مورد رصد قرار گرفت؛ تیم ممیزی ستاد سرمایه گذاری وزارت صمت برای بررسی بیشتر از نزدیک بازدید نمود.

معدن رضوان بعنوان معدن سنگ آهن و از پتانسیل های موجود استان، کارخانه کنسانتره رضوان، دو واحد صنعتی در ناحیه فرآورده های نفتی و همچنین خط انتقال آب واقع در شهرک صنعتی خلیج فارس از واحدهایی بودند که در بازدید این تیم قرار گرفتند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.