×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
کتابخانه مرکزی بندرعباس تا پایان سال وارد مدار خدمت فرهنگی به مردم می شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان که با حضور معاونان، مدیر کل امور کتابخانه های عمومی استان و سایر اعضا تشکیل شد، بر نهادینه کردن کتابخوانی تاکیدکرد و گفت:مهمترین بخش کار تمرکز بر محتوا در حوزه نرم‌افزاری توسعه است که با تعریف رویدادهای متنوع امکانپذیراست.

مهندس دوستی آشنایی فرزندانمان با معارف و داستان های قرآنی و فرهنگ ایثار و شهادت را بسیار مهم برشمرد و افزود: در کنار آن لازم است بزرگان ادبیات و تاریخ ایران و جهان را بشناسند چراکه شناخت اسطوره ها و قهرمانان و شهیدان موجب ایجاد شور و غرور در جوانان می شود و ایران در تاریخ پرافتخار خود حماسه آفرینان بسیاری دارد که هویت و اصل ماندگاری ملت ما هستند.

استاندار هرمزگان مسیر سیاست گذاری و برنامه ریزی فرهنگی را مشخص دانست و ادامه داد: گام دوم نقشه راه ماست چراکه هم انقلاب، هم جامعه و تمدن نیازمند همراهی ما با دانش و کتاب است .

نماینده عالی دولت در استان خلاقیت را پایه و اساس تمام برنامه ها دانست و اظهارداشت: برنامه های خلاقانه فرهنگی و ترویج مطالعه تنها ابزار رویارویی درست با چالش اطلاعات سطحی منتشره در فضای مجازی است تا تهدید نیم دانستگی در این محیط به فرصت بهره جستن از این فضا تبدیل شود.

وی بر تشویق و تقویت اعتماد به نفس کودکان، نوجوانان و جوانان فعال در حوزه های فرهنگی و کتابخوانی تاکید داشته و گفت: آثار و محتواهای تولیدی شان را به بهترین نحو و زیباترین شکل باحضور بزرگان معرفی کنید، مورد حمایت و تقدیر قراردهید تا برای فردای روشن هرمزگان آینده سازان قوی تربیت کرده باشید.

نماینده عالی دولت در هرمزگان دربخش سخت‌افزاری توسعه کتابخانه ها از تامین اعتبار جهت تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس تا پایان سال خبرداد و آغاز تکمیل فاز اول کتابخانه هشتبندی و توسعه فضای کتابخانه ی سیریک را مصوب کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.