×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بهره گیری از دانش و فناوری های نوین و الگوهای جدید صرفه جویی آب در همه بخش های دولتی؛ کشاورزی و صنایع الزامیست

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی در جلسه حفاظت از منابع آب که با حضور دبیر و اعضاء تشکیل شد بر استفاده از مدل های جدید صرفه جویی و الگوهای نوین آب‌شیرین‌کن تاکید کرد و گفت: باتوجه به تغییر اقلیم و شرایط بارشی که با آن مواجه هستیم اهمیت حفاظت از منابع آب شرب را دوچندان کرده است .

مهندس دوستی با اشاره به مدل های جدید مصرف بهینه آب در دنیا افزود: بهره گیری از دانش و فناوری های نوین؛ الگوهای جدید تصفیه فاضلاب و آبشیرین کن ها باید بصورت جدی در همه بخش های دولتی؛ کشاورزی و صنایع آغاز شود تا علاوه بر تثبیت پایداری آب شرب از هدررفت آن در مصارف غیرضرور جلوگیری شود.

استاندار هرمزگان سیاست های توسعه هفتم، ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری را در بخش سازه های آبخیزداری و آبخوان داری ناظر بر همین موضوع دانست و اشاره داشت: توسعه سازه های آبخیزداری یکی از مهمترین راهکارهای حفظ منابع آب و حل مشکلات کشاورزان است که در برنامه توسعه هفتم برآن تاکیدشده و روش های انتقال آب از سرچشمه ها ؛ استفاده از فناوری های نوین و بذرهای نو هم آن را تکمیل می کند که درهمین راستا تسهیلات مناسبی برای روزآمد کردن کشاورزی و طرح های مهار و کاهش مصرف آب درنظر گرفته ایم.

نماینده عالی دولت در استان انجام مطالعات جامع آب را در دستیابی به افق های تازه تری در این حوزه کمک کننده خواند و افزود: سیاست ما علاوه بر واقعی شدن قیمت آب در بخش های دولتی و صنعتی، ارائه بسته های صرفه جویی است که در همه بخش ها باید تعریف و اجرایی شوند.

استاندار هرمزگان همچنین بر اجرایی شدن زودهنگام استفاده از آب های سطحی و پساب های خانگی تصفیه شده برای آبیاری فضای سبز تاکید نمود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.