×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 26 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
بنیاد مسکن هرمزگان رتبه اول ارزیابی در بخش جهش تولید و اقدام ملی مسکن کشور را کسب کرد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محسن خاکی نهاد در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی در جمع کارکنان بنیاد مسکن که در نمازخانه این نهاد برگزار شد، بیان داشت: پیرو دستور استاندار هرمزگان مبنی بر تکریم ارباب رجوع در قالب برنامه‌های مختلفی از جمله مرز تماس و استقرار میز ارتباطات مردمی هر هفته پس از دیدار مردمی سه شنبه ها، در یکی از دستگاه ها حضور خواهیم یافت و از نزدیک با مردم و کارکنان در خصوص مسائل و مشکلات آنان به صورت چهره به چهره گفت‌وگو خواهیم داشت.

وی افزود: میز ارتباطات مردمی از ادغام میز پاسخگویی به شکایات با میز خدمت در دستگاه ها با محوریت استانداری هرمزگان در تمامی ادارات تا پایان سال برنامه ریزی شده است و مدیران بر اساس دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه های مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری باید پاسخگوی مردم باشند. وی ادامه داد: وقتی دولت سیزدهم از دولت مردمی سخن می گوید این یک شعار نیست بلکه در عمل ثابت کرده، مردم محور همه امورند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه های هفته دولت بیان داشت: اقدامات نماینده عالی دولت در استان از مصادیق اجرای گفتمان دولت است به عنوان نمونه، رمان بهره برداری از اکثر پروژه های هفته دولت توسط مردم و خانواده شهدا قیچی شد و مردم در شادی افتتاحیه ها شریک بودند.

معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شایسته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در هرمزگان اشاره کرد و گفت یکی از دستگاه هایی که می تواند عامل محرومیت زدایی باشد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و در این مدت در راستای انجام وظایف خود نقش مهمی را ایفا کرده که جای تحسین دارد.

معاون استاندار با قدردانی از روحیه جهادی و پشتکار مدیر کل و مجموعه کارکنان این نهاد تاکید کرد: مهمترین دغدغه مردم و دولت سیزدهم تأمین مسکن بوده و در این راستا رئیس جمهور و نماینده ایشان در استان نیز تاکیدات ویژه ای به این موضوع دارند که بنیاد مسکن علیرغم مشکلات بودجه و اعتبارات به خوبی حرکت کرده است.

وی با تاکید بر پرهیز از حواشی و تمرکز بر کمک به دولت در جهت رفع نیازهای اساسی مردم و توسعه استان تصریح کرد: اقدامات بنیاد مسکن بسیار ارزنده است اما زمانی رضایت کامل داریم که مردم هم راضی باشند.

دکتر خاکی نهاد با اشاره به وقوع حوادث و بحران ها در طی یک سال گذشته که در هرمزگان بی سابقه بوده، یادآور شد: اقدامات جهادی و تلاش شبانه روزی همه گروه ها در رفع مشکلات سیل زدگان و زلزله زدگان مورد تاکید حضرت آقا و سیاست های دولت مردمی بوده که بنیاد مسکن با حمایت‌های استاندار در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است.

دبیر شورای اداری استان سفرهای دور اول استاندار و اعضای شورای اداری را به بخش ها در راستای تکریم و خدمت به مردم عنوان کرد و افزود: برگزاری جلسات شورای اداری در بخش ها و شهرستان ها موجب پیشرفت و توسعه مناطق شده و دور دوم این سفرها نیز در جهت رضایتمندی مردم از مهرماه در شهرها ادامه پیدا خواهد کرد. خاکی نهاد اضافه کرد: عملیاتی شدن تصمیماتی که سالها بر زمین مانده بود از برکات این سفرها بود و در دور جدید سفرها با رویکرد توسعه شهرها برگزار می شود.

وی به برنامه ها و طرح های نوآورانه استاندار هرمزگان اشاره کرد و گفت: با احداث ابر شهرکها همانند شهرک شیشه، نساجی و سایر طرح ها و برنامه های ایشان، به لحاظ اقتصادی می‌تواند استان را در مسیر تند رشد، توسعه و پیشرفت قرار دهد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان نیز در این نشست به تشریح اقدامات و عملکرد این نهاد خدمات رسان انقلابی پرداخت و گفت:با جذب ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ملی، استانی و داخلی بنیاد مسکن توانستیم طرح هادی روستایی و آسفالت معابر را در ۲۲۲ روستا آغاز کنیم.

شهریار نوری زاده بیان کرد: تمام مطالعات ۱۳۳۳ روستاهای بالای ۲۰ خانوار انجام شده که از این تعداد ۵۲۰ روستا در طرح هادی روستایی نیاز به بازنگری دارد و ضمن اینکه ۱۵۵ روستا بازنگری و مطالعات آن انجام و تامین اعتبار شده که در افق ۱۴۰۴ باید به اتمام برسد و امسال تعهدات بنیاد مسکن محقق خواهد شد. نوری زاده واگذاری زمین به روستاییان را یکی از دغدغه ها مهم مردم و دولت عنوان کرد و اظهار کرد: سال گذشته ۶۵۰۰ قطعه زمین تفکیکی به روستاییان واگذار و تسهیلات لازم نیز از محل اعتبارات بانک مسکن پرداخت شد.

وی یادآور شد: در بخش مسکن محرومین نیز ۳۰۰۰ واحد شروع شده که ۸۰ درصد است پیشرفت فیزیکی دارد و ۳۶۰۰ واحد دیگر با پیشرفت فیزیکی ۴۰درصدی در حال اجراست.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از بهره برداری ۱۴ هزار واحد مسکونی بنیاد ساخت با قرارداد سه جانبه خبر داد و افزود: در بخش مسکن ملی کمک دولت بودیم و در برنامه چهار ساله ۴ میلیون در شهر بندرعباس و کنگ و لنگه انجام می شود.

به گفته وی ۵۰۰۰واحد بنیاد ساخت در دست اقدام است که از ۵ تا ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نوری زاده واگذاری اراضی برای همه افراد نیازمند جهت تامین مسکن را موضوعی مهم دانست که توسط بنیاد مسکن دنبال می شود.

وی افزود: کسانی که در طرح ملی از طریق سامانه ثبت نام کرده اند در سایر شهرستان ها به جز بندرلنگه، کنگ و بندرعباس به صورت ویلایی با نظارت بنیاد مسکن و بانک متقاضی آغاز شده و این جهش تولید با مشارکت مردم انجام میشود.

وی گفت: بنیاد مسکن در بخش تولید و اقدام ملی مسکن بر اساس ارزیابی‌های ماهیانه رتبه اول را در سطح کشور کسب کرده است.

گفتنی است در این نشست معاونین و کارکنان بنیاد مسکن نیز حضور داشتند و معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری هرمزگان به جهت اهمیت موضوع مسکن، بنیاد را نخستین دستگاه برای حضور در میز ارتباطات مردمی انتخاب و در حاشیه برنامه ها با کارکنان خدوم این نهاد انقلابی نیز دیدار و گفتگو کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.