×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 25 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
پیاده روی اربعین، حرکتی تمدن‌ساز است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس افزود: پیاده روی اربعین مصداق تقواست و به همین دلیل دشمن در برابر آن قرار گرفته است چون می‌داند آثار ارزشمندی دارد.

وی ادامه داد: اربعین مقدمه ظهور بوده و زمینه آن را فراهم می‌کند چون در عصر ظهور همه انسان‌ها در حاکمیت صالحان نقش دارند و حکومت مهدوی متعلق به همه انسان‌ها است، لذا در پیاده روی اربعین شاهدیم برادران اهل سنت، مسیحیان و سایر ادیان و مذاهب حضور دارند و امام حسین (ع) نه تنها مسلمانان، بلکه همه بشریت را گرد خود جمع می‌کند.

امام جمعه بندرعباس گفت: هنگامی که امام زمان (عج) خود را در کنار کعبه معرفی کند خود را به عنوان فرزند حسین بن علی (ع) معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده بیان کرد: جهانیان حسین (ع) را می‌شناسند و از طریق او به امام زمان (عج) نزدیک می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: حرکت اربعین جهانی است و به همین دلیل دشمن از آن می‌ترسد، وقتی که مردم در کنگره اربعین شرکت می‌کنند دشمن می‌ترسد و این حرکت تمدن ساز است.

وی اظهار داشت:  همه انسان‌ها با هر مسلکی در این کنگره بزرگ دور هم جمع می‌شوند به ویژه مسلمانان که می‌خواهند یک امت را تشکیل بدهند و خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به دشمنان بگویید از ما عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان بیان داشت: این عصبانیت نشانه‌هایی دارد که اولین آن‌ها سانسور خبری اربعین است.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال شاهدیم وقتی مگسی در گوشه‌ای آسیب دیده است دشمن فوری آن را در رسانه‌های خود منتشر می‌کند اما جریان عظیمی در جهان به راه افتاده اما یک خط از آن ذکر نمی‌کنند مگر اینکه با انگیزه تخریب باشد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه دشمنان از فراهم شدن امنیت زائران ناراحت هستند، گفت: ۶ میلیون جمعیت کشور عازم مراسم و کنگره بزرگ اربعین هستند، آیا دولت نباید امنیت آنها را تامین کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بیان کرد: دومین نشانه عصبانیت دشمنان تحریف واقعیت‌ها و بیان روایت‌های معکوسی است که نقل می‌کنند، مگر می‌شود در چنین جریان عظیمی نقصی رخ ندهد.

وی اضافه کرد:  زائران امام حسین (ع) برای خوردن غذا و تفرج نرفته‌اند، ‏دشمنان بدانند وقتی در زمان متوکل عباسی قصد مانع شدن از زیارت امام حسین (ع) را با گرفتن پول و قطع دست داشتند موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان ابراز داشت: ‏کسانی که به زیارت امام حسین رفته‌اند زیبایی‌ها را نقل کنند، از مردم عراق که از زائران ایرانی پذیرایی کردند و ‏از برادران اهل سنت که موکب زده، حمایت کرده و حضور یافتند تشکر می‌کنیم.

هفته دفاع مقدس مظهر غیرت ملت ایران است

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از سخنان خود به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هفته دفاع مقدس در پیش رو است، این هفته مظهر غیرت، عزت و شوکت ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده تاکید کرد: ملت ایران به برکت دفاع مقدس در دنیا عزیز شد و دفاع مقدس ویژگی‌هایی دارد، اگر امروز لبنان ایستاده، فلسطین مقاومت می‌کند، سوریه در برابر تکفیری‌ها مقاومت کرد و عراق توانست شر داعش را دور کند به برکت دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس نصرت خدا را مشاهده کردیم و دیدیم اگر خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری می‌کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان افزود: اکنون هم شاهد جنگ روایت‌ها هستیم و چون خودمان از دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و ظلم و فساد دوره پهلوی روایت نکردیم دشمن از این فرصت استفاده کرده و درحال روایتگری است.

اجازه ایجاد گسست نسلی را ندهیم

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده گفت: وظیفه همه ما است که فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس را روایت کنیم و اجازه ندهیم بین نسل‌ها گسست ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه در دوران دفاع مقدس افزود: بسیاری از امامان جمعه وقت در جبهه‌ها حضور داشتند که در راس آن‌ها امام جمعه تهران بود، ایشان در نبردهای پارتیزانی شرکت می‌کرد و جمعه‌ها برای نماز جمعه به تهران باز می‌گشت.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیان کرد: امام خمینی (ره) با همین خصلت از ایشان تعریف می‌کردند و رهبر معظم انقلاب که در آن زمان امامت جمعه تهران را برعهده داشتند الگوی سایر امامان جمعه بودند.

اسلام برای انسان شخصیت قائل است

امام جمعه بندرعباس همچنین عنوان کرد:‌ اسلام حریمی به نام حریم شخصیت را برای جامعه قرار داده و به همین دلیل فرهنگ بی بند و باری و برهنگی را قبول نمی‌کند چرا که برای انسان‌ها شخصیت قائل است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان ابراز داشت:‌ آنچه دنیای غرب در نظام لیبرال تفسیر می‌کند برخلاف این است، بی‌بند و باری برای آن‌ها اصل است و هیچگونه حریمی برای امنیت اخلاقی انسان‌ها قائل نیستند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.