×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش ۴۸ درصدی جانمایی اراضی کشاورزی در استان هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی با اشاره به جانمایی حدود ۶۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان هرمزگان در سال گذشته، از رشد ۴۸ درصدی این شاخص از ابتدای سال ۱۴۰۱ و در مقایسه با سال قبل خبر داد.

وی تصریح کرد: در راستای عملیاتی کردن منویات و توصیه های هشت گانه مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به تکلیف قانونی در زمینه تعیین مالکیت زمین ها در شهرها و روستاها و پیشگیری از جرایمی مانند زمین خواری، کوه خواری و تأکیدات ریاست قوه قضاییه در این خصوص و همچنین در راستای اجرای مصوبات سفر معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به استان هرمزگان، اقدامات در این حوزه با استفاده از تمامی ظرفیت های موجود و بسیج همه امکانات در حال انجام است.

قهرمانی همچنین یادآور شد: به دستگاه های متولی تأکید شده است که به گونه ای عمل کنند که بار اضافه ای بر دوش مردم تحمیل نشود و با رعایت موازین قانونی و با استفاده از سریع ترین و کم هزینه ترین روش ممکن کار تعیین تکلیف اراضی کشاورزی مردم را انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خاطرنشان کرد: بر این اساس مقرر شده است که لازم نیست در خصوص تک تک موارد، اداره ثبت از جهادکشاورزی و منابع طبیعی استعلام کند، بلکه نقشه ها مستقیم به این ادارات ارسال می شود و پس از انجام بررسی های لازم، اداره ثبت اسناد یک استعلام کلی برای تمام موارد انجام خواهد داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.