×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مشارکت 3 درصدی بنیاد برکت در آبرسانی به روستاهای مسیر سد سهران تا گوهران بشاگرد no

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در خصوص انتشار خبری به نقل از منوچهر دانشمند مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) با عنوان “بنیاد برکت 60 روستای بشاگرد را آبرسانی کرد” توضیحاتی ارائه کرده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در این توضیح نوشته: آبرسانی به 60 روستای بشاگرد که در توضیح مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) آمده، هنوز به پایان نرسیده و به اذعان ایشان(مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) )برداشت اشتباه از مطالب مطرح شده، صورت گرفته است.

در ادامه توضیح روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان آمده است: وظیفه اصلی آبرسانی در شهرها و روستاها بر عهده این شرکت است و با توجه به شرایط جغرافیایی، پراکندگی جمعیت و محرومیت استان هرمزگان برخی از نهادها در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود در برخی پروژه ها بویژه در شهرستان بشاگرد درصدی از بودجه خود را برای آبرسانی اختصاص می دهند که آبفا جهت تسریع در تکمیل پروژه ها از این مشارکت ها و همکاری ها استقبال می کند.

شهرستان بشاگرد نیز به دلیل شرایط جغرافیایی آن، اعتبار ویژه و بالایی برای آبرسانی می طلبد. علاوه بر این پراکندگی و کوهستانی بودن روستاها نیز زمان اجرای پروژه ها در بشاگرد را افزایش داده است. با توجه به شرایط جغرافیایی حاکم بر شهرستان بشاگرد برخی نهادها از جمله بنیاد برکت برای تسریع در اجرای پروژه ها و محرومیت زدایی، بودجه های مسئولیت های اجتماعی خود را صرف پروژه های آبرسانی می کنند که درصد کمی از مجموع اعتبارات مورد نیاز پروژه هاست.

ذکر این نکته نیز لازم است که دولت با هدف تامین نیازهای آبی استان هرمزگان سالانه بودجه هایی را برای اجرای پروژه های آبرسانی اختصاص می دهد که در این راستا دولت سیزدهم و استاندار پرتلاش هرمزگان نگاه ویژه ای به بخش آبرسانی دارد که در اولین سال دولت سیزدهم 74 درصد اعتبارات با مجموع مبلغ 1290میلیارد تومان تخصیص داده شد که 15.6 درصد از این اعتبارات با مبلغ 201 هزار و 16 میلیارد تومان به بشاگرد اختصاص داده شد.

یکی از طرح های مهم آبرسانی دولت در شهرستان بشاگرد آبرسانی به 60 روستای مسیر خط انتقال سهران تا گوهران بشاگرد است. در اجرای این طرح 73 کیلومتر خط انتقال، 6 هزار و 970 مترمکعب مخزن،2 باب ایستگاه پمپاژ با اعتباری بالغ بر 190 میلیارد تومان اجرا شده است و برای تکمیل آن اعتباری بالغ بر 736 میلیارد تومان نیاز است؛ با این اقدامات تاکنون یک شهر و ۱۳ روستا از خط انتقال یاد شده به آب شرب پایدار دست یافته اند. برای اجرای این طرح، اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری، اعتبارات ملی، استانی و مجتمع های روستایی پیش بینی شده که بنیاد برکت مبلغ 5 میلیارد 700 میلیون تومان برای این طرح پرداخت کرده که 3 درصد از مجموع اعتبارات است.

همچنین در افق این پروژه جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر در 60 روستا و یک شهر مسیر یاد شده به آب شرب پایدار دست خواهند یافت که تاکنون جمعیتی بالغ بر 9 هزار نفر از محل خط انتقال سد سهران به گوهران تامین آب شده اند.

علاوه بر این، نیازهای آبی روستاهای بشاگرد از سایر منابع در حال تامین و اقداماتی در راستای افزایش بهره مندی مردم این مناطق در دستور کار آب و فاضلاب هرمزگان است.

در حال حاضر دو منبع ویژه تامین آب برای بشاگرد پیش بینی شده است که روستاهای آن از طریق خط انتقال سد جگین به سردشت و سد سهران به گوهران تامین آب می شوند.

از سوی دیگر شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان برای تامین نیاز آبی روستای کوه حیدر بشاگرد نیز اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است. برای بهره مندی این روستا از آب شرب 32 کیلومتر خط انتقال باید اجرا شود که 16 کیلومتر آن در فاز اول در حال اجراست و عملیات خاکبرداری آن انجام شده است که برای تکمیل پروژه در فاز دوم نیاز است 17 کیلومتر دیگر خط انتقال از ایستگاه پمپاژ علی آباد بروی خط جگین – سردشت اجرا شود. با این اقدام، جمعیتی بالغ بر۹۸۰ نفر از محل ابرسانی جگین – بشاگرد بهره مند خواهند شد.

مجموع هزینه اجرای این طرح 90 میلیارد تومان است که تفاهم شده، ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی(ره) 10 میلیارد تومان آن معادل 11 درصد در اجرای این پروژه مشارکت نماید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.