×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
تقویت بُعد تربیتی نونهالان در نظام آموزش و پرورش ضروری است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده   امروز شنبه در آیین زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه صنعت نفت بندرعباس اظهار کرد: بر تقویت بُعد تربیتی نونهالان در نظام آموزش و پرورش توجه بیشتری شود تا این نسل بتواند در آینده نقش خود را در تحولات علمی، تربیتی و فرهنگی جامعه انجام بدهد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان  افزود:‌ مدرسه از سه ضلع خانواده، آموزش و پرورش و محیط مدرسه تشکیل شده است، تقویت رابطه خانواده‌ها و مربیان در مدرسه‌ها سرلوحه کار قرار گیرد که هر چه بیشتر باشد به انجام بهتر مسایل تربیتی فرزندان ما کمک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان عنوان کرد:‌ خانواده ها، مربیان و همه توجه ویژه‌ای برای تربیت نسلی بالنده در آموزش و پرورش داشته و نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.

وی با اشاره به ۲ سال وقفه به دلیل شرایط کرونایی گفت: احتمال وجود مشکل به خاطر ۲ سال وقفه در برخی مدرسه‌ها و وجود کمبودها است که رفع خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتظار توازن و توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات را در سراسر این استان داریم و همه دانش آموزان از امکانات و تجهیزات به صورت عادلانه برخوردار باشند که این نیازمند شناسایی ظرفیت ها و انجام اقدامات لازم در این زمینه است.

عقد تفاهم نامه با صنایع با هدف ایجاد اشتغال برای دانش آموزان هنرستان

 مهدی دوستی، استاندار هرمزگان نیز ابراز امیدواری کرد که براساس تفاهم نامه‌هایی که با صنعت منعقد می‌کنیم بتوانیم شرایط بکار گیری دانش آموزان این مدارس را در صنایع فراهم کنیم.

وی یادآور شد:‌ هنرستان‌های فولاد، بهیاری، پالایش و معدن از جمله هنرستان‌هایی هستد که کار خود را آغاز کرده‌اند و این‌ها زمانی ارزش دارد که تجهیزات مناسبی داشته باشند.

استاندار هرمزگان ادامه داد:‌ اگر بنا باشد دانش آموزان را تنها سرگرم تعدادی رشته کنیم، خروجی لازم را نخواهد داشت،‌ بنابراین تجهیز آن‌ها هم جزو برنامه‌های ماست.

وی عنوان کرد:‌ همچنین تقویت دانش آموزان برای کنکور و انتخاب تعدادی از آنان برای اجرای برنامه‌های ویژه که بتوان سهم این استان را در رتبه‌های زیر ۱۰۰ زیر ۵۰۰ و زیر یک هزار را تا می‌توان بالا برد از برنامه‌های حوزه آموزش است.

دوستی با بیان اینکه بازگشت دانش آموزان به مدرسه‌ها آرامش دهنده است، گفت: طرفدار آموزش دولتی‌ام و باید امکانات در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد تا بدون هیچگونه تبعیضی بتواند نسبت به تعلیم و تربیت دانش آموزان اقدام کند.

وی تصریح کرد:‌ امسال سال سخت معلم ها است و باید توان بالایی گذاشته و بچه ها را به روال اصلی بازگردانند که لازم است در این راستا در کنار معلمان قرار گیریم.

استاندار هرمزگان گفت: معلم‌های پرورشی باید به بچه ها کمک کنند تا سریع‌تر به روال اصلی بازگردانند که کار سختی است و در این مسیر کنار مسوولان آموزش و پرورش و معلمان هستیم.

 اجرای سند تحویل بنیادین در هرمزگان

محمد قویدل ، مدیرکل آموزش پرورش و پرورش استان هرمزگان گفت: اگر کمبودی در این زمینه رخ بدهد، موردی است و سال تحصیلی جدید پس از دوران و بحران همه‌گیری کرونا با شور و نشاط در ۲۲ منطقه آموزشی در هرمزگان با ۴۳۵ هزار و ۶۸۳ نفر دانش آموز در سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی و ۲۹ هزار و ۱۷۱ معلم از منطقه جانواری جاسک تا شمال هرمزگان و جزایر خلیج فارس و غربی ترین منطقه شهرستان پارسیان آغاز شد.

وی اضافه کرد: موضوعات مهمی در این سال تحصیلی مورد توجه است از قبیل اجرای تعلیم و تربیت تمام ساعتی، توجه ویژه به مسایل پرورشی و فرهنگی، بهره‌گیری از روحانیون طرح امین، برپایی نماز جماعت در مدارس، استفاده از ظرفیت صنایع در توسعه هنرستان‌های تخصصی جوار از جمله آن‌هاست و امسال برای نخستین بار ۶ هنرستان جوار راه‌اندازی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تحقق تعلیم و تربیت تمام ساعتی، شاداب سازی مدرسه‌ها، ارتقای کیفیت آموزشی و اجرای سند تحویل بنیادین جزو اهداف امسال است که در راستای مردمی سازی آموزش در دولت سیزدهم انجام می‌شود.

قویدل اشاره کرد: کمبود فضاهای آموزشی به خصوص در مناطقی که تراکم جمعیت دارند وجود دارد که می‌توان به شهر بندرعباس اشاره کرد که برای آن‌ها تدابیری مانند بهره‌گیری از ظرفیت خیران و صنایع اندیشیده شده است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر همکاران ما در نوسازی مدرسه‌های هرمزگان تعداد مدرسه‌ها تخریبی را مدیریت می‌کنند که به حداقل ممکن برسد و بتوان فضایی ایمن و با نشاط برای دانش آموزان فراهم کرد.

قویدل در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد: یکی از مسایلی که در توسعه مناطق مسکونی بایستی به آن توجه کرد احداث مدرسه است، در این مناطق زمین‌های آموزشی وجود دارد اما باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده شود تا مدرسه در آنها احداث شود.

وی عنوان کرد: این موضوع به طور جدی در شورای آموزش و پرورش مورد توجه قرار گرفته و استاندار هم به این مسئله توجه دارد و موفقیت‌هایی بدست آمده است و بخشی از کار هم در حال انجام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.