×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
لزوم صیانت از تفاهمنامه واگذاری امورات به اتاق تعاون

به گزارش تجارت جنوب آنلاین رییس اتاق تعاون در دیدار هیئت رییسه اتاق تعاون با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: برای همراهی با اجرای سیاستهای دولت در استفاده از حضور بانوان در فعالیتهای اقتصادی با اتحادیه ها رایزنی شد و توانستیم زمینه حضور بانوان را در هیات رئیسه فراهم کنیم.

عباس سالاری در دیدارهیات رییسه اتاق تعاون با مدیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به انتخاب بادروج اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور این مهم اتفاق افتاد و در این مدت کوتاه توانسته اند به خوبی توانمندیشان را ثابت کنند.
وی از مهندس سلیمی به جهت اینکه اجازه دخالت به برخی عوامل در انتخابات هیات رئیسه اتاق را ندادند قدردانی کرد و افزود: اینکه زمینه حضور ۶ نفر از هرمزگانی برای اولین بار در کمیسیونهای اتاق تعاون کشور فراهم شد به آن افتخار می کنم.
سالاری به دوره اول حضورش در سال 94 بعنوان رئیس اتاق اشاره کرد و افزود: در آن زمان تنها دو نفر کارمند در اتاق فعالیت می کرد که امروز به ۱۴ نفر رسیده است.
وی تاکید کرد: انتظار داریم اداره کل تعاون، کارورفاه اجتماعی از تفاهمنامه واگذاری امورات بخش تعاون به خوبی صیانت کند تا کلیه امورات بخش تعاون به اتاق واگذار شود. سالاری از هرمزگان بعنوان نخستین استانی نام برد که مرکز داوری در اتاق تعاون آن برای رسیدگی به مشکلات حقوقی تعاونگران راه اندازی شده و در حال حاضر حدودا ۲۰۰ پرونده منجر به صدور رای شده است.
وی از در دستور کار قرار گرقتن راه اندازی مرکز آموزش تعاون خبر داد و افزود: به زودی مجوز آن از سازمان فنی حرفه ای دریافت می شود.
مدیرکل تعاون و کار هرمزگان:
شرکتهای تعاونی صنایع دستی فعالیت خود در روستاها را گسترش دهند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این نشست بر گسترش و فعالیت شرکتهای تعاونی صنایع دستی در روستاها در قالب خانه های تعاونی صنایع دستی در استان تاکید کرد.
وی افزود: صنایع دستی نیاز به سرمایه گذاری گذاری زیادی ندارد و یک ظرفیت مناسب برای ایجاد اشتغال در روستاها است.
وی بیان داشت: در سال جاری 100 میلیارد تومان اعتبار به توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد در استان اختصاص داده شده است که تعاونی های صنایع دستی می توانند از این تسهیلات برای ایجاد و گسترش فعالیتهای خود استفاده کنند.
محمدعلی سلیمی بیان داشت: در نشست هایی که با مدیرکل کمیته امدادو بهزیستی و بانک های عامل استان برگزار شد، مشکل ضامن برای روستائیان در خصوص دریافت این تسهیلات برطرف شده و اولویت این تسهیلات با تعاونی ها است.
وی با بیان اینکه فعالیت زنان در حوزه تعاون بویژه در بخش صنایع دستی چشمگیر است، اظهار داشت: حضور در نمایشگاههای مختلف صنایع دستی باید با عنوان شرکت تعاونی باشد چرا که بیشتر فعالیت زنان در حوزه صنایع دستی در قالب تعاونی ها انجام می شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه ضمن تشکر از فعالیتهای اتاق تعاون اظهارداشت: علیرغم مشکلات پیش آمده، اتاق تعاون با برگزاری دومین دور انتخابات، اعضای خود را انتخاب کرد و انتظار می رود فعالیتهای خود را در چهارچوب قوانین گسترش دهد.
وی اضافه کرد: اتاق تعاون نسبت به دوره های قبل عملکرد خوبی داشته و امید است این بخش به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.
وی بر استفاده از ظرفیت اتاق تعاون بر ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت: راه اندازی میز قطر و پبگیری صادرات به عمان از دستاوردهای اتاق تعاون است که انتظار میرود از ظرفیت تعاونی ها در پیگیری امر صادرات استفاده کرد.
وی گفت: واگذاری بخشی از اختیارات به اتاق تعاون که یک تشکل مردمی است، امری ضروری بود و برون سپاری و واگذاری کار مردم به خودشان یکی از سیاست های اصلی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است و این اداره کل در راستای اهداف تعاونی ها، همکاری های لازم را با اتاق تعاون استان خواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.