×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تفرقه‌افکنان میان شیعه و سنی جاهل یا خائن هستند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در جمع علمای شیعه و اهل سنت استان هرمزگان، دین اسلام را دینی تقریبی و وحدت آفرین دانست و اظهار کرد: راهبرد دین اسلام، وحدت و امت‌سازی است که باید به آن توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، عوامل تفرقه‌افکن میان مسلمانان را جاهل یا خائن دانست و عنوان کرد: تفرقه به هیچ عنوان برای اسلام مناسب نیست و هیچ مذهب و قشری از مسلمانان چنین تصوری ندارند، به همین جهت افرادی که در تلاش برای ایجاد تفرقه هستند یا بسیار جاهل هستند و یا هم از روی آگاهی اقدام به تفرقه افکنی می‌کنند.

وی، وحدت را اولویت جهان اسلام دانست و ابراز کرد: جریانات آمریکایی و انگلیسی در میان شیعیان و اهالی سنت برای تفرقه تلاش می‌کنند و ده‌ها رسانه دینی و خبری که از این کشورها تامین مالی می شوند به مقدسات اهل سنت و شیعه توهین می‌کنند تا به هدف اصلی خود که ایجاد تفرقه در میان مسلمانان است، برسند.

حجت‌الاسلام والسملمین عبادی‌زاده، جریانات وهابی را مخل وحدت مسلمانان دانست و تشریح کرد: مسلمانان وظیفه دارند که مبانی وحدت اسلامی را بشناسند و به آن آگاه باشند تا سیاست‌های تفرقه‌ای انگلیس و آمریکا شکست بخورد.

وی، با بیان این نکته که برخی از روی جاهلیت به تفرقه دامن می‌زنند، خاطرنشان کرد: باید با جهاد تبیین در برابر این جاهلان ایستادگی کرد و اقدام به تنویر و شفاف‌سازی افکار کرد تا از ضربه به جهان اسلام جلوگیری شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به ضعف و اتخاذ تصمیمات اشتباه برخی از کشورهای اسلامی، ابراز کرد: چرا باید برخی از کشورهای اسلامی مسیری را طی کنند تا کشورهای غربی به مسلمانان توهین کنند و آن‌ها را گاو شیرده خطاب قرار دهند.

وی افزود: امروز باید غصه خورد که جهان اسلام به سمتی برود که رژیم صهیونیستی را به عنوان دوست خود بپندارد و سعی کند امنیت خود را از طریق این رژیم غاصب که از تامین امنیت خود بازمانده است تامین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، ضمن محکوم کردن هرگونه همکاری با رژیم غاصب صهیونیست، بیان کرد: نباید اجازه داد کشورهای غربی که نه منابع انرژی کافی دارند و نه امکان تامین کالای اساسی و غذایی خود را دارند و نه کریدورهای مهمی در حوزه تجارت دارند، به عنوان پلیس جهانی و آقابالاسر جهان اسلام نقش آفرینی کنند.

وی، با اشاره به اهمیت روایتگری صاحبان تریبون، گفت: در هنگام روایتگری نباید مبالغه کرد و آفت روایتگری کوچک یا بزرگ جلوه دادن مسائل است. به همین جهت باید بر اساس واقعیت‌ها روایتگری کرد.

حجت‌الاسلام والسملمین عبادی‌زاده، تشریح کرد: دشمن، ایران قوی، ایران مستقل و ایران اسلامی را برنمی‌تابد و از هر طریقی تلاش می‌کند در مسیر این حرکت تکاملی و رو به رشد مانع ایجاد کند که امری طبیعی است.

وی، با ذکر این نکته که در جریان اغتشاشات اخیر مردم بسیار آگاه و با بصیرت عمل کردند، خاطرنشان کرد: یکی از کارگردانان اصلی اغتشاشات اخیر، جریان‌ها و شبکه‌های معاند ایران اسلامی بودند که حتی از استان‌های دیگر برای آشوب وارد هرمزگان می‌شدند و اقدام به تخریب می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: گروه دوم اراذل و اوباش سابقه‌داری بودند که از فرصت پیش آمده برای غارت اموال مردم تلاش کردند و گروه سوم نیز جوانان و نوجوانان فریب خورده‌ای بودند که به خوبی به نقشه دشمن آگاه نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: مشکلات و چالش‌های جامعه اهل سنت را همواره از طریق حجت‌الاسلام باوقار پیگیری می‌کنم و هرگاه ببینیم اجهافی رخ می‌دهد به سرعت ورود می‌کنم چراکه جامعه اهل سنت هرمزگان را یکی از ظرفیت‌های بسیار بزرگ برای نظام مقدس اسلامی می‌دانم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo