×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 17 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
مدیران نسبت به تسریع درپاسخگویی و رفع مشکلات مردم درسامد اهتمام ورزند

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، محسن خاکی نهاد در حاشیه بازدید از سامانه سامد که به منظور بررسی روند رسیدگی به درخواست های مردمی و بررسی مشکلات زیرساختی این دفترانجام شد، با قدردانی از پاسخگویی همکاران این مرکز افزود: با استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات، مردم به سادگی می توانند از طریق تلفن و شماره گیری ۱۱۱در خواست خود را ثبت نمایند و پاسخگویی به در خواستها و مطالبات مردم نیز سریعتر و بهتر انجام می شود.

وی افزود: مجموعه مدیریتی استان به پیروی از سیاست‌های مردمی دولت سیزدهم که همان گفتمان امامین است، گره گشایی از مشکلات مردم و پاسخگویی به مطالبات آنان در  این دولت یک اولویت است که همه مسئولان و مدیران باید آن را دنبال کنند.

خاکی نهاد با بیان اینکه مرکز ارتباطات مردمی تلاش می کند به‌ صورت فعال و متمرکز درخواست‌ها، شکایات و مطالبات فردی و جمعی شهروندان را دریافت و در کمترین زمان ممکن و با سرعت و دقت پیگیری کند، اظهارداشت: مرکز سامد به عنوان پل ارتباطی مردم با استاندار، مدیران و ارکان دولت می تواند علاوه بر ثبت و درخواست‌های روزانه تلفنی مردمی، در سفرهای استانی نیز با ثبت نامه های مردم اقدامات و پیگیری‌های موثری در راستای تحقق شعار مردمی بودن دولت سیزدهم را انجام می دهد.

معاون استاندار و دبیر شورای اداری استان با اشاره به دور دوم سفر رییس جمهور به هرمزگان تاکیدکرد: برخی نارضایتی ها از تاخیر در پاسخگویی مدیران به ارجاعات و پیگیری ها گزارش شده که ضروری است مدیران نسبت به تسریع درپاسخگویی و رفع مشکلات مردم اهتمام ورزند و نامه ای تا سفر بعدی بدون پیگیری و پاسخ نماند.

خاکی نهاد با بیان اینکه شبکه های ارتباطی متعددی مانند میز ارتباطات مردمی در پایگاه های اقامه نماز جمعه و دستگاه های اجرایی در دولت مردمی برای ارتباط چهره به چهره و پاسخگویی مستقیم مدیران راه اندازی شده است، تصریح کرد: پیش از این فقدان مراجع شناخته شده در سطوح اجرائی و نامشخص بودن مسیرهای قابل دسترسی برای مردم به منظور بیان درخواست‌ها، عملکرد نامطلوب کارکنان دستگاه‌های دولتی به دلیل فقدان روش معین و وجود روش‌ های سلیقه ای و نبود بازخورد به منظور ساماندهی سیستماتیک و نا آشنایی افراد جامعه با قوانین و مقررات و وجود برخی توقعات نادرست و بی توجهی به رسیدگی دقیق مشکلات مردم، دولت را بر آن داشت تا راه های ارتباطی مردم و مسوولان را هموار کند.

وی به اهمیت این دفتر اشاره کرد و گفت: سامانه ۱۱۱ یکی سهل ترین راه دسترسی غیرحضوری به مسوولان و کم هزینه در وقت مردم است که با ثبت مشخصات شهروندان، پیگیری مورد درخواست را نیز تسهیل می کند و در واقع تعدد درخواست ها و پراکندگی سوابق در سطوح مختلف اجرایی و دوباره کاری و طولانی شدن زمان دسترسی به درخواست‌های ثبت شده مردم را کاهش می دهد و مدیران با حضور در مرکز سامد پاسخگوی بی واسطه مردم خواهند بود.

خاکی نهاد در پایان از زحمات کلیه دست‌اندرکاران این مرکز و کارکنان ادارات و دستگاه‌های مختلف استان که با مرکز سامد در استان همکاری می‌کنند، قدردانی کرد و این مرکز را از فعالترین و نظام مند ترین مراکز ارتباط مردمی دانست.

وی در سامد به تعدادی از تلفن های شهروندان از شهرستان های میناب و دیگر نقاط استان پاسخ داد و دستورات لازم را به مدیران حوزه معاونت توسعه جهت تامین نیروی مورد نیاز و امکانات نرم افزاری لازم صادر کرد.

بنا به این گزارش، سرپرست دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی نیز یادآور شد: دولت جدید در راستای برقراری ارتباط پویا میان مردم و دولت و همچنین افزایش سطح دسترسی به مسئولان و کارگزاران دولت با رویکرد حل مشکلات، پیگیری درخواست‌های مردم و در نهایت زمینه مشارکت تمامی اقشار جامعه «سامانه‌ ارتباطات مردم و دولت» (سامد) فعالیت خود را با جدیت آغاز کرده است.

حبیب بهادری عنوان کرد: در میز ارتباطات مردمی سفر ریاست جمهوری سال گذشته حدود ۸۰۰ نفر به طور دو شیفت از نیروهای اداری دستگاه ها برای دریافت و ثبت درخواست‌ها و نامه های مردمی مشارکت داشتند و پیش بینی لازم  باید برای دور دوم سفر هیات دولت در دستور کار قراردارد که همکاری سایر دستگاه ها را می طلبد.

وی با تشریح فرایند پاسخگویی به مردم از طریق این سامانه گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند در ساعات اداری با سامانه۱۱۱ ارتباط گرفته و درخواست‌های خود را مطرح کنند تا کارشناسان مربوطه ثبت آنها را انجام دهند وکد رهگیری برای پیگیری هر تماس تلفنی داده می‌شود و درخواست های ثبت‌شده در این سامانه براساس موضوعات مطرح شده در آنها به سازمان‌های ذی‌ربط ارجاع می‌شود. بهادری افزود: این سازمان‌ها ملزم به پاسخ‌گویی، اعم از مثبت و منفی، به یکایک درخواست هاست و هیچ درخواستی بدون پاسخ نمی‌ماند.

گفتنی است معاون استاندار در این بازدید از بخش های مختلف این دفتر بازدید کرد و با همکاران به گفتگو نشست.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo