×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
نگاه دولت سیزدهم به زیرساخت‌های بندری و گردشگری توسعه اقتصادی است/ لزوم تغییر بنادر کوچک از اقتصاد معیشتی به اقتصاد ترانزیتی

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی روز یک‌شنبه در نشستی با معاون وزیرراه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهارداشت: در گذشته دریا بیش‌تر در نقش تجارت دیده می‌شود اما در چندساله اخیر نقش دریا در حوزه تفریح و آرامش مردم پررنگ‌تر شده است.

وی ادامه داد: در گذشته برخی از بنادر به ویژه بنادر شرق صرفا رویه‌های ملوانی داشتند درحالی که با رویه‌های کوچک دیگر نمی‌توان نقش این بنادر را در اقتصاد پررنگ کرد بنابراین بنادر شرق استان هرمزگان باید با رویه‌های تجاری و ترانزیتی در اقتصاد بین‌الملل نقش خود را ایفا کنند.

استاندار هرمزگان در این رابطه به امضای توافقنامه همکاری برای توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان همزمان با هفته گردشگری در وزارت راه و شهرسازی اشاره و بیان کرد: با توجه به پیگیری‌های جدی سازمان بنادر کار با سرعت خوبی پیش می‌رود و تا آبان‌ماه بخشی از عملیات اجرایی بنادر یادشده در این توافقنامه آغاز خواهد شد.

دوستی در ادامه سخنان خود به بازدیدهای دو روزه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از بنادر شرق نیز اشاره کرد و گفت: تغییر رویه‌ها و گسترش زیرساخت‌ها در استان هرمزگان نیز به صورت جدی در دستور کار این سازمان قرار گرفته و این بازدیدهای دو روزه از بنادر جاسک، کوه مبارک، سیریک و تیاب گرفته تا بندر شهید رجایی و بندر خمیر گویای جدیت در توسعه فعالیت‌های دریایی است.

وی در عین حال توصیه کرد: بنادر کوچک در قالب یک بسته جامع در طرح‌های توسعه سازمان بنادر دیده شود تا هزاران صیادی که در این بنادر فعالیت دارند، احیا و همچنین بستری فراهم شود که صیادان با شناورهای مطمئن‌تری فرآیندهای دریاروی و صید خود را انجام دهند.

نماینده ارشد دولت در استان هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود به الحاق جزایر جدید در فعالیت‌های گردشگری با رویکرد توسعه حضور مردم در حوزه‌های گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: از ۱۴ جزیره در استان هرمزگان فقط پنج جزیره در فرآیند گردشگری فعالیت دارند اما طبق مصوباتی که فروردین ماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهور داشتیم، قرار است پنج جزیره دیگر به این طرح اضافه شود.

دوستی گفت: افزوده شدن این تعداد جزیره نیازمند تهمیداتی اعم از نظامی و امنیتی تا زیرساخت‌های دریایی است.

منبع خبر :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo