×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 8 خبر
منطقه ویژه اقتصادی پارسیان پیشران توسعه غرب هرمزگان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،رضا مدرس روز چهارشنبه در کارگروه رفع موانع تولید که با دستور کار حل موانع پیش روی سرمایه گذاران در منطقه ویژه پارسیان برگزار شد،افزود: تمامی ادارات و سازمان ها باید برای رونق و توسعه استان تلاش کنند و حداکثر همکاری و همراهی را در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به محرومیت حاکم بر شرق و غرب استان و نگاه تمرکززدایی از استقرار صنایع در مرکز استان، شرق و غرب هرمزگان باید مورد توجه جدی مدیران برای توسعه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با توجه به همجواری با پارس جنوبی، میدان نفتی و گازی خلیج فارس یکی از مناطق مهم و راهبردی در کشور است و می تواند نقش موثری در کاهش نرخ بیکاری غرب استان داشته باشد.

به گفته وی، مدیران استانی در صدور مجوزهای زیست محیطی، آب، برق و سایر الزامات قانونی استقرار صنایع و مجتمع های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان همکاری کنند و با رعایت حقوق شهروندان و با نگاه توسعه گرایانه به غرب استان، برای رفع موانع سرمایه گذاران اقدام کنند.

مدرس خاطرنشان کرد: استقرار صنایع و سرعت بخشی به فرآیند احداث مجتمع های صنعتی و نفتی در این منطقه می تواند در معیشت، رفاه اقتصادی و اجتماعی هرمزگانی ها در غرب استان کمک شایانی داشته باشد.

منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان یکی از قطب های توسعه صنعتی کشور با وسعت ۹ هزار و ۸۰۰ هکتار با مزیت هایی از جمله استقرار در کنار مخازن گازی پارس جنوبی به عنوان بزرگ‌ترین مخزن گازی جهان، نزدیکی به ذخایر گازی ایران و قطر، نزدیکی به منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه)، مجاورت با خط لوله سراسری هفتم گاز طبیعی، دسترسی به آب‌های آزاد و خطوط حمل و نقل دریایی، فاصله ۲۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی خلیج فارس (عسلویه) است.

فرصت های سرمایه ‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی پارسیان شامل تولید صنایع انرژی بر (پتروشیمی، فولاد، آلومینیوم و آلومینا)، پروژه های پشتیبان (شامل نیروگاه، پروژه ‌های بندری، آب شیرین کن) و پروژه ‌های پایین دستی (شامل شهرک صنعتی صنایع پایین دستی صنایع انرژی بر و احداث شهرک صنعتی صنایع کوچک) است.

به نقل از ایرنا

منبع خبر : خبر گزاری ایرنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo