×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تا ۸ ماه آینده معضل کم آبی در قشم برطرف می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مهدی دوستی پس از جلسه فوق العاده شورای اداری قشم افزود: در قشم بخاطر اختلافات میان سرزمین اصلی و مناطق آزاد مشکلات انباشته‌ای شکل گرفته بود.

وی افزود: در حوزه آب جزیره قشم که از جمله مطالبات قدیمی مردم است مشکلاتی وجود دارد که بخش عمده‌ای از این جزیره دچار تنش آبی است به طوری که آبرسانی هفته‌ای دو تا سه بار انجام می‌شود.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه ۲۰ مدرسه تخریبی در قشم داریم و برای ده مورد آن تصمیم گیری شد که به سرعت اقدامات بازسازی آغاز شود، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم نزدیک به ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت راه‌های روستایی را در دستور کار قرار داده است که ۱۲۰ هزار متر مربع آن انجام شده است.

با حضور استاندار هرمزگان ساخت آبشیرین‌کن روستای تورگان قشم آغاز شد و زمین چمن شهر سوزای این جزیره به بهره برداری رسید.  سایت آبشیرین‌کن روستای تورگان قشم با اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال در زمینی به وسعت چهار هزار متر مربع، قادر است روزانه چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب آب شرب تولید کند که محصول تولیدی آن به خطوط انتقال دفاری – طولا تزریق خواهد شد. مدت زمان ساخت این طرح ۹ ماه و مدت بهره‌برداری ۱۵ سال تخمین زده شده که در مجموع ۲۳ هزار و ۸۰۰ نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار می‌دهد.این آب شیرین کن در مرحله نخست بهره برداری، تامین کننده آب ۶ روستای جنوب شرق و در مرحله دوم چهار شهرک را تغذیه می‌کند.

منبع خبر : خبرگزاری ایسنا

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo