×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
صدور دستور ویژه قضایی جهت تسریع در آماده سازی کشتی کروز

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی در جریان بازدید از فرآیند آماده سازی کشتی تفریحی ایرانی کروز اظهار داشت: با توجه به اهمیتی که صنایع کشتی سازی در مباحث مربوط به تولید و اشتغال و اقتصاد مقاومتی دارند تصمیم گرفتیم که به همراه دادستان بندرعباس و معاونین دادگستری استان از صنایع کشتی سازی بازدید کنیم.

قهرمانی افزود: مسائل و موارد مختلفی در راستای حمایت دستگاه قضائی از تولید و اشتغال در این بازدید مورد بررسی میدانی قرار گرفت که از آن از جمله مهمترین آن می‌توان به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از اشغال اسکله‌ها و مواردی که مربوط به حمایت از صنایع کشتی سازی است نام برد که در خصوص آن دستورات ویژه ای صادر شده است.

وی تصریح کرد: اقدامات بزرگ و غرور آفرینی در مجموعه کشتی سازی در حال پیگیری و انجام است که از آن جمله می‌توان به تعمیر، بازسازی و تولید کشتی‌های بزرگی توسط متخصصان و نخبگان ایرانی اشاره کرد.

قهرمانی خاطرنشان کرد: یکی از کشتی‌هایی که در بندرعباس در حال بازسازی است، کشتی کروز است که قرار است در جریان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ مسافران ایرانی را به سمت قطر حمل کند که در راستای آماده سازی سریع‌تر و ایمن تر این کشتی نیز دستورات ویژه ای صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین یادآور شد: حوزه کشتی سازی علاوه بر نقش و جایگاه استراتژیکی که دارد در حوزه ایجاد اشتغال نیز می‌توانند بسیار مؤثر باشند و حجم بالایی از اشتغال را ایجاد کنند که این موضوع هم توسط دادستان مرکز استان مورد پیگیری قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در سطح ملی نیز از دولت تقاضا داریم که امور مربوط به تعمیرات کشتی‌ها و موارد مرتبط به قراردادهایشان را به سمت و سوی استفاده از ظرفیت‌های داخلی به ویژه صنایع کشتی سازی ایران سوق دهند.

گفتنی است؛ کشتی تفریحی کروز ایرانی دارای هفت طبقه و ۱۵۰ اتاق و ۲۸۰ تخت است و قرار است در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ در مسیر ایران به قطر مسافران را جابه جا کند.

سالن‌های ورزشی و همایش، سینما، کافی شاپ و رستوران از امکانات این شناور است.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo