×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اتاق بازرگانی هرمزگان پیشران توسعه اقتصاد استان است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،محمدآشوری در بازدید از ساختمان جدید اتاق بازرگانی هرمزگان افزود : هرمزگان از جمله استان هایی است که مزیتی نسبی و ترکیبی در تجارت، بازرگانی، کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری، صید وصیادی و…. دارد و تجارتی که به لحاظ سنتی در گذشته تاریخ جزو مزیت های اساسی این منطقه بود، بایستی حیات دوباره پیدا کند که نقش اتاق بازرگانی در این حوزه بی بدیل است.
آشوری گفت : باتوجه به ظرفیت هایی که در این حوزه ایجاد شده است، اتاق بازرگانی می تواند پیشران احیای تجارت مرزی در ابعاد و عرصه های مختلف باشد و این نقطه اتکایی بر مجموعه اتفاقات تاریخی است که در حوزه تجارت وباز گانی در استان اتفاق اقتاده است.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، خمیر، قشم و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: فراز و فرودهای مختلف را در حوزه تجارت وبازرگانی تجربه کردیم که مطالبه جدی در شرایط کنونی از اتاق بازرگانی این است که خودش را برای تغییرات و تحولات آینده استان آماده کند و به عنوان پیشران توسعه اقتصادی الزامات و بایسته ها و پیش نیازهایش را فراهم کندتا این جهش که اراده ملی پشت آن است و اقدامات منطقه ای هم تکمیل کننده آن است، بتواند به خاستگاه و اهداف قبل برسیم.
وی افزود : استان هرمزگان بدلیل شأن و جایگاهش با توجه به اینکه جزو ۵ استان استراتژیک کشور تلقی می شود، بایستی بتواند این خاستگاه و اهداف را در سطح منطقه با مشارکت فعالان اقتصادی و هم در سطح ملی، این اهداف را تامین کند.
 رییس سازمان صمت هرمزگان نیز در این بازدید با اشاره به احداث ساختمان اتاق بازرگانی هرمزگان گفت: امروز به آرزوی دیرینه ای که برای فعالان اقتصادی به لحاظ زیرساختی یا محل اجماع آنها که در حوزه تجارت خارجی و فعالان اقتصادی، خلاء اش در استان احساس می کردم، رسیدم.
 خلیل قاسمی افزود:با توجه به اینکه شاهد بودیم شرایط و موقعیتی که استان هرمزگان و بخصوص بندرعباس به‌لحاظ تولیدات صنعتی و معدنی و فعالیت تجارت دیرینه که در استان داشتیم و همترازی که با استان های کشورهای همسایه دیده بودیم، به خود می بالیم که یک مکان در خور شأن فعالان اقتصادی توسط اتاق بازرگانی مهیا شده است.
وی گفت : از این به بعد توقع مان از اتاق بازرگانی برای انجام امورات و توسعه تولیدات استان در بخش های صنعتی، معدنی، کشاورزی و در مبادلات تجاری که مهمترین بخش بازار است، این است که بیش از پیش در این حوزه ها نقش آفرینی کند.
قاسمی اظهار داشت : در حوزه تولید استان شاهدیم که اگر میانگین تولید کشور، پنج و نیم درصد است، اما در استان این عدد یازده است که دوبرابر تولید کشور است که این میانگین در شش ماهه اول سال جاری شاهد این افزایش تولید بودیم.
رییس سازمان صمت هرمزگان گفت: با این شرایط توقعات و انتظارات به لحاظ سرمایه گذاری در سال های آینده با توجه به کسب رتبه اول سرمایه‌گذاری درسال ۱۴۰۱ در حوزه صنعت و معدن و نقش و وظیفه بخش خصوصی برای سازماندهی و حرکت و انتظاراتی که جامعه محلی از فعالان اقتصادی استان دارد، انتظار بیشتری است که امیدواریم با برنامه ریزی و سازماندهی تیم جدید اتاق بازرگانی، بتوانند جایگاه واقعی استان را در حوزه تولید و تجارت خارجی نقش آفرینی کنند.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo