×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
در قانون برنامه ششم توسعه اختیارات معادن به استان ها داده شده/ از مدت ها پیش به فکر جذب سرمایه گذار خارجی در این منطقه بودم

به گزارش تجارت جنوب آنلاین علی لاریجانی، 28 آذرماه در ادامه سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم، طلاب و روحانیون شیعه و سنی شهرستان بندر خمیر طی سخنانی اظهار کرد: این منطقه زمینه حرکت جدی اقتصادی را دارد و مدت ها بود می خواستم از نزدیک شرایط آن را بررسی کنم و امروز که در بین شما هستم از این وفاق و همدلی ارزشمند برای توسعه و روح آرام و نجابت مردم خوشحالم و همین روحیه باعث می شود که کشمکش ها کمتر شود و جایی که کشمکش نباشد، زمینه توسعه بیشتر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: یک نکته مثبت دیگر منطقه نمایندگان فعال و پیگیر آن هستند که این موضوع در کنار ظرفیت های توسعه ای همه چیز را برای پیشرفت منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به عملیات کلنگ زنی سه پروژه عمرانی در شهر بندر خمیر گفت: بنده هیچگاه طرحی  را کلنگ زنی نمی کنم، چرا که بعضاً بدقولی هایی می شود که موانعی را در مسیر احداث ایجاد می کند، اما آنطور که به بنده گفتند برای این طرحها برنامه ریزی دقیقی شده که طی 18 ماه به نتیجه مطلوب برسد، همچنین به وزیر بهداشت هم خواهم گفت که درخصوص بیمارستان شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

لاریجانی بیان کرد: یکی از مسائلی که در کشور ما کمتر به آن توجه شده، معادن مختلفی است که وجود دارد و این منطقه نیز از امکانات معدنی خوبی برخوردار است و به همین دلیل در قانون برنامه ششم توسعه اختیارات معادن به استان ها داده شده و شورای معادن به ریاست استاندار تشکیل می شود و فرصت خوبی برای توسعه معادن است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه صحبت های خود با تاکید بر امکانات مناسب استان هرمزگان برای توسعه گردشگری گفت: یکی دیگر از نکات خوب و مهم منطقه ظرفیت گردشگری در دریا و در جنگل های حرا است که می تواند فرصت مناسبی برای رشد منطقه باشد.

وی تصریح کرد: توجه به منطقه هرمزگان از موضوعات محوری کشور است و برخی مشکلات مانند تحریم ها نباید سمت گیری توجه به این مناطق را تغییر دهد. همچنین از مدت ها پیش به فکر جذب سرمایه گذاری خارجی در این منطقه بودم و پیگیری هایی را انجام دادم و ان‌شاءالله باز هم دنبال خواهم کرد.

لاریجانی خطاب به استاندار هرمزگان گفت: پیشنهاد می کنم در کنار توجه به جلب سرمایه های خارجی، ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه ای این منطقه به سرمایه گذاران داخلی شناسانده شود و در همایشی این ظرفیت ها به افراد مایل به سرمایه گذاری معرفی شوند، چرا که باید توجه داشت ممکن است همه طرحهایی که برای توسعه منطقه در نظر گرفته شده با منابع دولتی امکان ایجاد نداشته باشد و بر همین اساس نیز در بودجه پروژه های مشارکتی دیده شده که بخش خصوصی در کنار دولت قرار بگیرد و قطعاً باید وقتی در یک منطقه هدفگیری توسعه ای وجود دارد، روش های مختلف مورد توجه قرار گرفته و دیده شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور خاطرنشان کرد: بحث دیگری که یک امر ضروری برای توسعه است، تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با نیازهای استان است و از حالا باید به فکر این موضوع بود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ انسجام و اتحاد برای توسعه کشور و منطقه هرمزگان گفت: در شرایطی که از یک طرف باید به فکر حرکت های توسعه ای و تسهیل مشکلات و مسائل مردم باشیم و از یک طرف آمریکایی ها همه تلاش و شیطنت شان را معطوف به موضوع توسعه کرده اند، چرا که می دانند جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت و تجربه انقلابی خوبی برخوردار است، باید با هوشیاری این توطئه ها را خنثی کرد.

لاریجانی ادامه داد: مسئله اصلی کشور مسئله اقتصادی است و برای نیل به اهداف آن باید از هر نوع مجادله و کشمکشی دوری کرد و رهبر معظم انقلاب نیز با نظرات داعیانه خود در این مسیر حکم به تشکیل شورای هماهنگی سران قوا داده اند تا همه قدرت ها یک جهت به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: عقل حکم می کند وقتی یک دشمن قدار در مقابل داریم، تمام تمرکز خود را بر روی مشترکات معطوف کنیم و این وظیفه انقلابی امروز ماست و خوشحال شدم که دیدم مردمان این منطقه به این درک فاضلانه رسیده اند که در مسیر وحدت حرکت کنند  و این درک شرایط توسعه را فراهم می آورد.


انتهای پیام

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.