×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بندر منطقه ویژه پارسیان مهمترین بندر تخصصی کشور است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،سید علی اصغر علامه، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در مراسم افتتاحیه اسکله های ۷ و ۸ که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، با بیان اینکه از غربی‌ترین نقطه استان هرمزگان و از کنار سواحل نیلگون خلیج همیشه فارس، در مرز سه استان هرمزگان، بوشهر و فارس در خدمت شما و مردم شریف ایران هستیم، بیان داشت: منطقه ویژه اقتصادی پارسیان مستعدترین منطقه‌ ویژه در جنوب کشور و نزدیک‌ترین منطقه به پایتخت انرژی ایران، پارس جنوبی جهت قرار گرفتن صنایع انرژی بر اعم از فولاد و پتروشیمی است.
وی افزود: منطقه ویژه‌ پارسیان با وسعت ۱۰هزار هکتار و در اختیار داشتن یکی از بزرگترین بنادر کشور و متصل به آب‌های آزاد جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم، منطقه ای که می‌تواند در سال تولید،اشتغال و دانش بنیان میزبان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌ی پتروشیمی و فولاد و صنایع پایین دست در جهت جلوگیری از خام فروشی و تحقق اهداف مدنظر باشد.
 وی افزود: در سال ۱۴۰۱ در راستای منویات مقام معظم رهبری و تاکید دکتر رئیسی، ریاست محترم جمهوری، با حمایت وزارت صمت و سازمان ایمیدرو، در همه‌ حوزه‌ها اعم از زیرساخت، سرمایه‌گذاری و صادرات با دستان توانمند جوانان رشد ۴۰۰ درصدی را رقم زدیم که خود افتخاری بزرگ است.
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان با بیان اینکه ثابت کردیم جوانان ایرانی زیر بار زور نمی‌روند اظهار داشت: در بدترین و سخت ترین شرایط تحریم و زیر فشارهای ظالمانه‌ غرب در راس آن آمریکای جنایت کار با تکیه بر توانایی جوانان می توانیم به راه خود ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی پارسیان تجلی اراده‌ جوان ایرانی و مسلمان است و قطعاً این بندر جزو بنادر تاثیر گذار و نقش آفرین در اقتصاد کشور خواهد بود.
علامه عنوان کرد: ما امروز مفتخریم با فرمان جنابعالی دو پست اسکله به ارزش بیش از ۳۰ میلیون یورو به بهره‌برداری برسد که می‌تواند در اقتصاد دریا در کنار سایر حوزه‌ها به رشد اقتصادی کشور کمک کند.
وی تصریح کرد: ظرفیت دو پست اسکله سه میلیون تن در سال است که می‌تواند به صادرات غیر نفتی و در شرایط کنونی کمک شایانی کند.
علامه در تشریح مشخصات اسکله های ۷ و ۸ عنوان کرد: طول این اسکله ها ۵۱۰ متر و پس کرانه‌ آن ۲۸ هکتار است که ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم می‌توانند مشغول به کار شوند و در کنار اشتغال غیرمستقیم این بندر می‌تواند اقتصاد دریا را متحول کند و سهم ایران از اقتصاد دریایی را افزایش دهد.
علامه خاطر نشان کر: بندر پارسیان تنها بندر تمام ایرانی است که همه مراحل آن، از طراحی تا مهندسی، از ساخت تا نصب و تامین مالی آن صد در صد ایرانی بوده و در حوزه‌ ساخت بندر امروز بی‌نیاز از دیگر کشورها است و همین‌جا جا دارد از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا که نقش بی بدیلی درساخت این اسکله ها و بندر داشته در شرایط سخت کشور تقدیر و تشکر ویژه داریم و همچنین امروز یکی از پروژه‌های بزرگ تولید متانول کشور در فاز اول ۳۵۰ میلیون دلار انجام خواهد شد و در فاز دوم ان شالله زنجیره‌ آن تکمیل و پروپیلن و پلی پروپیلن تولید خواهد شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان از منطقه‌ ویژه‌ اقتصادی پارسیان به عنوان یکی از یادگاری‌های دولت سیزدهم یاد کرد و از معاون اول رئیس جمهوری دعوت کرد تا از منطقه ویژه اقتصادی پارسیان بازدید داشته باشد و خواستار برگزاری جلسه‌ای به ریاست محمد مخبر برای ارایه‌ برنامه‌های توسعه‌ای در جهت تحقق شعار دولت شد تا بدینوسله موانع سرمایه گذاری برطرف شود و شاهد اشتغال بیشتر جوانان این مرز و بوم باشیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارسیان در پایان از دکتر فاطمی امین وزیر محترم صمت از دوستی استاندار پرتلاش استان هرمزگان،از جعفری ریاست ایمیدرو که الحق و الانصاف با تمام توان در جهت تامین زیرساخت‌های منطقه ویژه حمایت نموده و همچنین از جباری نماینده دلسوز غرب هرمزگان که همواره برای پیگیری‌ها کنار ما بوده،از همه‌ی همکاران مخصوصا کارگران خدوم، پیمانکاران و سرمایه‌گذاران گرامی که در این شرایط سخت در کنار ما بوده و به این منطقه کمک کرده‌اند تقدیر و تشکر دارم.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo