×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بندرسیریک به پایانه و بارانداز ترانزیت خودرو تبدیل می‌شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، جلسه فوق‌العاده شورای اداری استان هرمزگان با حضور سردار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در صنایع دفاعی و دبیر اجرایی ستاد توسعه سواحل مکران برگزار شد.

دوستی استاندار هرمزگان در این جلسه با اشاره به مشکل آب در شرق استان و منطقه مکران اظهارداشت: در استان هرمزگان ۲۶۰ میلیون مترمکعب رواناب داریم که بی‌هیچ استفاده‌ای وارد دریا می‌شود که می‌توان با احداث سدهای گابریک و سدیچ بخش عمده‌ای از این رواناب‌ها را کنترل و در خدمت کشاورزی و توسعه قرار داد.

وی افزود: برای توسعه استان ۱۶ پروژه پیشران در نظر گرفته شده است و روی مواد خام خروجی از استان شهرهایی تعریف کردیم؛ به عنوان مثال از سیلیسی که در استان داشتیم احداث شهر شیشه و از ترکیب زنجیره‌های شیمی و معدن احداث پارک کودهای فسفاته در دستور کار قرار گرفت.

استاندار هرمزگان تاکید‌کرد: یکی از ظرفیت‌های استان هرمزگان معادن آهک و نمک آن است بر اساس این مزیت نیز احداث پارک شوینده‌ها را در دستورکار قرار دادیم و با شرکت‌های بزرگ تولید‌کننده مواد شوینده
رایزنی‌هایی داشته‌ایم و آن‌ها را نیز برای سرمایه‌گذاری پای کار آورده‌ایم.

دوستی با اشاره به پروژه احداث شهر نساجی، عنوان‌کرد: این طرح از ترکیب زنجیره کشاورزی با زنجیره پتروشیمی تعریف شده و مقدمات اولیه آن نیز انجام شده است که برنامه داریم یک مجتمع پتروشیمی در شهر نساجی نیز احداث کنیم‌.

وی شهر لجستیکی را از دیگر پروژه‌های پیشران استان برشمرد و گفت: این طرح در پس‌کرانه‌‌ی بنادر شهید رجایی و شهید باهنر با مساحتی بالغ بر یک هزار و ۱۶ هکتار در حال اجرا است و از ظرفیت آن برای افزایش تعاملات با کشورهای عضو اکو و تجارت بزرگ مقیاس با روسیه استفاده خواهیم کرد.

دوستی تاکید‌کرد: یکی از مسائلی که در سواحل مکران داریم این است که ما از بندرعباس تا چابهار هیچ نیروگاهی نداریم و همچنین در این نوار ساحلی اشتغال غالبا بر اساس رویه‌های ملوانی و ته لنجی تعریف شده است بر همین مبنا طی چند ماه گذشته تلاش کردیم رویه‌های ترانزیتی و صادراتی این منطقه را افزایش دهیم و در برنامه داریم که یک پایانه صادراتی در شهرستان سیریک احداث کنیم.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان خاطرنشان‌کرد: در تلاش هستیم که بخش ترانزیت و صادرات خودرو را در بندرسیریک راه‌اندازی و فعال کنیم تا بخشی از ترانزیت خودرو که هم اکنون از طریق بندرلنگه انجام می‌شود به بندرسیریک منتقل شود و برای این مهم با توجه به اینکه بارانداز خودروی منطقه در امارات انجام می‌شود باید یک بارانداز خودرویی در سیریک ایجاد کنیم‌.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo