×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 20 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ارتباط دانشگاههای هرمزگان با صنایع ضعیف است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی زاده امروز در حاشیه بازدید از پالایشگاه نفت آفتاب با توجه به اینکه فقر و بیکاری با یکدیگر رابطه تنگاتنگی دارند، افزود: نگاه شرکت نفت آفتاب به جذب نیروهای داخل استان هرمزگان بسیار ارزشمند است و امیدواریم این روند حفظ  و تقویت شود.

وی بیان داشت: توقف مرحله جدید شرکت نفت  یکی از دل‌نگرانی‌های بنده بوده است چرا که راه‌اندازی آن می‌تواند تاثیر مثبتی روی اقتصاد و مسائل اجتماعی داشته باشد و با پیگیری‌های انجام شده چالش‌ها و موانع برای اجرای مرحله جدید برطرف شد.

امام جمعه بندرعباس یادآور شد: دانشگاه‌های استان هرمزگان ارتباط خوبی با صنعت ندارند و برنامه‌ای مدون برای تحقق این امر وجود ندارد که این خلاء باید با برنامه‌ریزی مناسب پُر شود.

حجت الاسلام عبادی زاده ادامه داد: اساتید دانشگاه  و اعضای هیات علمی، باید از شرکت‌های صنعتی بازدید کنند تا با آگاهی از چالش‌ها و مسائل صنعت، اقدام به ارائه آموزش‌ها به دانشجویان کنند.

وی بیان داشت: آگاه نبودن صنعت از ظرفیت‌ها و توانایی دانشگاه‌ها و نبود آگاهی دانشگاه‌ها از چالش‌ها و مسائل صنعت از مهم‌ترین موانع و چالش‌های تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

امام جمعه بندرعباس عنوان کرد: دانشگاه باید ظرفیتی را ایجاد کند تا صنایع در قالب یک دفتر در دانشگاه حضور پیدا کند و این ارتباط  تقویت شود که خوشبختانه این اقدام عملی شکل گرفته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان  با اشاره به پیشرفت‌های جوانان کشور، اظهار داشت: در هر زمانی که به جوانان و بخش خصوصی اعتماد کردیم، اتفاق‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت رقم خورد.

وی عنوان کرد:  شکست جریان سوسیالیستی و کمونیستی شرق آسیا نشان داد تمرکز بر اقتصاد دولتی نمی‌تواند موفق باشد و شکست آن‌ها ناشی از نداشتن توجه به بخش خصوصی بود.

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: موفقیت‌های شرکت‌های خصوصی در استان هرمزگان الگوی موفقی برای دیگران است و مسوولان باید به این باور برسند که به بخش خصوصی اعتماد کنند؛ چراکه رشد و توسعه کشور نیز در گروی تحقق همین امر است‌.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده،  با ذکر این نکته که افراد سوء استفاده‌گر و دلال را نباید با بخش خصوصی اشتباه گرفت، خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان ارشد دولتی باید در ابتدا مسائل و مشکلات طرح‌های رها شده در بخش‌های صنعت، معدن و سایر حوزه‌ها را بررسی و حل کنند و در مرحله بعد اگر باز هم شاهد مجموعه‌های رها شده بودیم باید تعیین تکلیف انجام شود.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo