×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 16 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 4 خبر
نیاز اصلی همه شهرداریها جذب سرمایه گذار برای انجام پروژه های توسعه ای هست+ عکس

به گزارش تجارت جنوب آنلاین، شهردار بندرعباس در این مراسم بیان کرد: نیاز اصلی  همه شهرداری‌ها در شرایط حاضر، جذب سرمایه‌گذار به انجام پروژه‌های توسعه‌ای است و درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها پایین است و از سوی دیگر مردم انتظار خدمات از شهرداری دارند و گستردگی وسعت شهرها سبب شده تا با درآمد اندکی که داریم، پروژه‌های توسعه‌ای و کارهای انجام شده، کمتر به چشم بیاید.

مهدی نوبانی گفت: شهرداری‌ها با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند و بخصوص در بندرعباس بدلیل شرایط خاص آب و هوایی، عملا ساخت و سازها در فصول و ماههای خاصی صورت می‌گیرد و در دیگر ماههای گرم سال، عملا رکود در ساخت‌ و سازها را شاهد هستیم که از میزان درآمدهای شهرداری می‌کاهد.

شهردار بندرعباس اظهار داشت: با توجه به درآمد پایین شهرداری ها نیاز نسبت به سرمایه گذاری‌ اهمیتی دوچندان یافته است و برای تسهیل این امر، در بحث سرمایه گذاری تمام مجوزها برای سرمایه گذار واقعی با کمک شهرداری اخذ می‌شود تا سرمایه گذار بتواند با راحتی و آرامش بیشتری بر روی محور سرمایه گذاری خود متمرکز شود.

نوبانی با بیان اینکه ساحل بهترین نقطه برای گردشگری می باشد، تصریح کرد: ما با با مشکل حریم ۶۰ متری دریا مواجه هستیم که به همین منظور بخشی از خدمات که در کنار دریا لازم است، وجود ندارد. در بحث زیبا سازی فضای شهری نیز فعالیت های زیادی انجام شده است که فضاسازی برای بازی کودکان و نوجوانان از جمله آن است و البته کارهای زیادی تا رساندن وضعیت به رضایتمندی مردم باقی مانده است.

صفر صادقی پور مدیر کل امور شهرداری ها و دهیاری های استانداری هرمزگان نیز در این نشست اظهار داشت :  هزینه های جاری  شهرداری ها بسیار گران و سر سام آور  شده که سبب سختی و چالشی  اداره کردن شهرها شده است.

وی افزود: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی و غیردولتی که مردم از بدو تولد با این سیستم سر و کار دارند و این ویژگی نمایانگر ارتباط مردم با این نهاد است، در معرض انتظارات بسیاری قرار دارند.

مدیرکل امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های استانداری هرمزگان، با اشاره به اینکه شهرداری‌ها باید به سمت درآمدهای پایدار غیر دولتی سوق پیدا کنند بیان کرد: با منابع پایدار درآمدی از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه‌ها رضایت مندی مردمی ایجاد شود.

صفر صادقی پور ادامه داد: قطعا امروز شهرداری‌ها نمی توانند بدون ظرفیت استفاده سرمایه گذار، پیشرفت قابل توجهی داشته باشند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به ظرفیت‌های نوار ساحلی و پتانسیل‌های  آن اشاره کرد و افزود: در تلاش هستیم بهترین بهره برداری را از خط نوار ساحلی انجام و در راستای گردشگری و جذب سرمایه گذار از آن بهره ببریم.

مدیرکل امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های استانداری هرمزگان،گفت : امروز شهرداری ها توان عملیات و اجرایی تمام پروژه های سرمایه گذاری را ندارند و با جذب سرمایه گذار و مشارکت آنها در پروژه‌های شهرداری این خلع برطرف می شود و شاهد پیشرفت و توسعه در فضای شهری خواهیم بود.

صادقی پور، اشتراک گذاری تجربیات موفق در حوزه‌های شهری را امری موفق دانست و خاطرنشان کرد: آیین نامه‌ای جدیدی در بحث سرمایه‌گذاری در کشور در حال تدوین است که نظرات سرمایه‌گذاران حاضر در این جلسه، شهرداران و اعضای شورا می‌تواند راه گشا باشد.

علی اکبر اسدی مدیرکل دفتر امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بحث ظرفیت سواحل استان هرمزگان فوق العاده است، هر استانی این ظرفیت را ندارد. یکی‌از دغدغه‌های استان‌های ساحلی حریم ۶۰ متر است که سعی می‌کنیم سریع تر این مهم حل شود.

اسدی با بیان اینکه باید شرایط و فضای سرمایه گذاری در ساحل ایجاد شود، افزود: یک اطلس سرمایه‌گذاری در شهرداری لازم به تولید است؛ اگر این اطلس ایجاد شده باید به روز رسانی شود.

وی اضافه کرد: دربحث سند مالکیت؛ این موضوع یکی از مسائل جدی سرمایه‌گذارن است. در شیوه نامه حتما این موضوع قید خواهد شد که شرط اصلی براساس سند مالکیت و واگذاری است و بعد از آن ورود به پروژه اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بودجه‌های محدود شهرداری تحول و توسعه‌ای اتفاق نخواهد افتاد، عنوان کرد: بازارچه ماهی فروشان و میوه تره بار بندرعباس دو پروژه موفق در این سال‌ها بوده است. سرمایه‌گذار وجود دارد باید بسترها را آماده کنیم.

 

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo