×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
اجرای پروژه تسهیل تجارت با نظرخواهی از فعالان این حوزه در هرمزگان

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی، با هدف تسهیل تجارت با تعدادی از مسئولان ادارات متولی صادرات و واردات و تجار و فعالین حوزه تجارت به دیدار و گفتگو پرداخت.

در این دیدار؛ بر لزوم ثبت اطلاعات دقیق محموله ها در سامانه های موجود، به منظور تسریع و تسهیل دسترسی به اطلاعات این حوزه، تأکید شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این دیدار، اظهار داشت: در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در موضوع تسهیل تجارت، ضمن حضور در جمع فعالان حوزه تجارت و صادرات و واردات، نقطه نظرات و درد دلها و انتقادات آنها را شنیدیم.

وی در ادامه افزود: در نتیجه این دیدار مقرر گردید؛ با توجه به تأکیدات ریاست قوه قضاییه مبنی بر حذف فرآیندهای معیوب، زمان بر، فسادزا و زائد در چرخه واردات و صادرات کالا و اصلاح فرآیندهای مرتبط با تجارت و همچنین با توجه به بازدیدهای مستمر از حوزه بنادر و گمرکات استان هرمزگان و مشاهده برخی معایب و ایرادات در فرایندهای جاری که سبب نارضایتی فعالان این حوزه و بروز مشکلاتی در تأمین برخی از اقلام و ضروریات و مایحتاج مردم در کشور شده بود، پروژه ای با اخذ نظریات فعالان حوزه تجارت طراحی خواهد شد و پس از شناسایی و دسته بندی مسائل و چالش‌های این حوزه، خروجی ها به نفع تسهیل تجارت در استان هرمزگان عملیاتی می گردد.

قهرمانی یادآور شد: بر این اساس، در گام اول فرم های نظرخواهی تهیه شده و در اختیار ادارات و دستگاه‌های متولی امر صادرات و واردات و فعالین عرصه تجارت قرار گرفته و از آنها خواسته شده است که نظرات، پیشنهادات و مشکلات خود را مطرح نمایند.

وی با بیان اینکه در این پروژه از ادارات گمرگ، بنادر و دریانوردی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، استاندارد، جهاد کشاورزی، پشتیبانی امور دام، اداره غله و اتاق بازرگانی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و اتحادیه کارگزاران گمرکی استان نظرسنجی شده است، خاطرنشان کرد: از نظرات و پیشنهادات فعالان حوزه تجارت به منظور تسهیل در فرآیند های این حوزه استفاده خواهد شد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo