×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
آخرین حلقه زنجیره راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در هرمزگان تکمیل شد

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: با افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی توکهور و هشت‌بندی، هم اکنون تمام حوزه های قضایی استان دارای دفتر خدمات الکترونیک هستند و به این ترتیب، زنجیره راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان هرمزگان تکمیل شد.

وی هدف از راه اندازی این دفتر خدمات الکترونیک را کاهش نیاز به مراجعه اهالی منطقه توکهور و هشت‌بندی به شهرستان میناب برای پیگیری امور خود و امکان دسترسی آسان به عدالت برای مردم شریف این منطقه بر شمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ، کاهش حجم مراجعه حضوری مردم به مراجع قضایی و سرعت بخشیدن به امور را از دیگر اهداف راه اندازی نخستین دفتر خدمات الکترونیک در بخش توکهور و هشت‌بندی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: طرح دادخواست، شکواییه، دعاوی حقوقی، تجدید نظر و فرجام، دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، تأمین مالیاتی وکلا، تمدید پروانه، نظریه کارشناسی و لایحه از جمله خدماتی است که در این دفتر ارائه می شود.

قهرمانی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه با اجرای نهضت راه اندازی دفاتر الکترونیک در سراسر هرمزگان، امکان بهره مندی مردم در اقصی نقاط استان از خدمات قضایی و دستیابی به عدالت آسان فراهم شده است.

وی یادآور شد: یکی از دغدغه های رئیس محترم قوه قضاییه در مورد کاهش هزینه های دادرسی است که این مهم در استان هرمزگان پیگیری و عملیاتی شد و بدون تردید راه اندازی دادگاه بخش توکهور و هشتبندی و افتتاح دفتر خدمات الکترونیک قضایی در این منطقه به عنوان یکی از دوردست‌ترین نقاط کشور، در هزینه‌های جانبی دادخواهی تأثیر بسزایی خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با بیان اینکه هم اکنون در استان هرمزگان ۲۸ دفتر و ۶ باجه خدمات الکترونیک قضایی در ۳۴ نقطه در حال خدمت رسانی به مردم هستند، تأکید کرد: قطعاً توسعه خدمات الکترونیک قضایی در کاهش سفر‌های برون شهری و مراجعات حضوری مردم، صرفه جویی در هزینه ها و افزایش بهره وری سازمانی تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo