×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 29 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
معیشت مردم ساحل نشین شرق هرمزگان متحول شود

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس افزود: ظرفیت ایجاد شهرها و توجه به اقتصاد دریا در دستور کار مسؤولان باشد چراکه رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند استفاده از ظرفیت دریا و فرصت‌های آن باید به فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود.

وی ادامه داد: این موضوع را در شورای فرهنگ عمومی دنبال می‌کنیم، اگر قرار است توسعه کشور در دستور کار باشد باید محوریت با مناطق ساحلی باشد و امیدوارم مسؤولان کشور غفلت چندین قرن را جبران کنند و سیاست‌های کشور بر آبادانی و پیشرفت سواحل کشور متمرکز شود. سیاست مسؤولان کشور که از مرکز اعمال می‌شده در دوره قاجار و پهلوی و حتی اکنون گریز از ساحل و میل به فلات مرکزی کشور بوده است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اشاره کرد: وضعیت شهرها و مناطق ساحلی کشور به خصوص وضعیت سواحل مکران از زمانی که رهبر معظم انقلاب برای توسعه این سواحل سیاست‌گذاری کردند تا امروز مطلوب نیست. باید تحولی در معیشت مردم ساحل نشین فقیر شرق هرمزگان ایجاد شود که تحول و آبادانی و عمران این منطقه می‌تواند برکات مختلفی برای مردم آنجا داشته باشد.

وی تاکید کرد: همچنین مسؤولان هرمزگان و ملی توصیه می‌کنم مسأله تمرکز بر سواحل را در دستور کار خود قرار دهند و سهم خود را مشخص کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده یادآور شد: بیشتر قسمت‌های زمین را آب تشکیل می‌دهد و در ایران پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل داریم که سهم هرمزگان با یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر ساحل بسیار بالاست و با احتساب جزایر به ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. امروز باید سیاست‌های کشور بر آبادانی و پیشرفت سواحل کشور اعم از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان تا گلستان و گیلان و مازندران متمرکز شود.

وی ابرازداشت: ظرفیت عزیزان ما در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سرمایه و گنج بی پایان در ابعاد مختلف فرهنگی و اقتصادی و رونق دریاست.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: آرزوی عزت و سربلندی برای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دارم که برای ما عزت می‌آفرینند، امروز عزیزان نداجا آب‌های دنیا را در نوردیدند و پرچم عزت و آقایی و سربلندی یک ملت را در دریاهای مختلف از خلیج عدن و دریایی مدیترانه و حتی در حیات خلوت آمریکای یعنی آمریکای لاتین به اهتزاز در آوردند.

دانشجویان باب مقابله با استکبار را نشان دادند

حجت‌الاسلام عبادی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به روز دانشجو اشاره کرد و گفت: همانطور که شهید بهشتی می‌گوید دانشجو مؤذن جامعه است و جامعه را برای عبادت و بندگی خداوند بیدار می‌کند، دانشجویان باید در جامعه بیدار کننده و بصیرت افزا باشند. این مسئولیت دانشجویان را بیشتر می‌کند، دانشجو هم خود باید بصیرت داشته باشد و هم بر بصیرت جامعه بیفزاید.

امام جمعه بندرعباس اشاره کرد: آمریکایی‌ها در سال ۱۳۳۲ به کمک اراذل و اوباش کودتای ننگینی را انجام داده و شاه را بازگرداندند و جو خفقان در کشور حاکم کردند. چهار ماه بعد یعنی زمانی که نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا وارد کشور شده بود و خفقان بود دانشجو در مقابل نظام استکبار به میدان آمد و شهید داد. دانشجویان ۱۶ آذر را فراموش نکنند، این روزی است که باب مبارزه با نظام استکباری را برای جامعه نشان دادند.

وی اشاره کرد: دانشجویان نباید اجازه بدهند استکبار از آنان به عنوان ابزار کند، امروز بدنه دانشجویی ما مؤمن است، حتی عده کسانی که در برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی شریف به جای اینکه مؤذن جامعه خود باشند مؤذن آمریکایی‌ها شدند بسیار معدود بوده و تعدادشان از ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر تجاوز نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام عبادی زاده افزود: آنان را که ناسزاهای زشت سر می‌دادند را نباید به حساب دانشجویان گذاشت، دانشگاه صنعتی شریف چندین هزار دانشجو دارد، شرایط در سایر دانشگاه‌ها هم به همین نحو است. دشمن در دانشجویان، روحانیون و بازاریان ما طمع می‌کند و باید دشمن را شناخت.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo