اولین دوره از این اردوها با همکاری سازمان بسیج فرهنگیان استان و با حضور بیش از ۲۰۰ نفر از مدرسان تربیت آموزش خانواده استان هرمزگان، روز چهارشنبه مورخ ۹ آذرماه ۱۴۰۱ در ایزوایکو با محوریت پیشرفت ، تعالی و ضرورت آشنایی هرچه بیشتر فرهنگیان و دانش‌آموزان با دستاوردهای بزرگ و افتخارآمیز کشور برگزار شد.

هدف از برگزاری این اردوها آشنایی بیشتر معلمان، خانواده ها و دانش آموزان با صنایع غرب استان، جهاد تبیین در این صنایع و همچنین ظرفیت سازی جهت ایجاد هنرستانهای مرتبط و رشته های مورد نیاز این صنایع در آینده نزدیک است.

سردار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد علیه السلام استان هرمزگان در این رویداد ایزوایکو را مجموعه ای عظیم و قدرتمند خواند که بن بستی نداشته و توانایی ساخت هرنوع شناوری با هر سایز و اندازه را دارد و این باعث افتخار است که دستاوردهای این مجموعه صنعتی کشور را از وابستگی به خارج در حوزه صنایع دریایی بی نیاز ساخته است.

سالاری این دستاوردها را حاصل تلاش و کار جهادی دانشمندان و مهندسین جوان تربیت شده و تعلیم یافته دست معلمین و فرهنگیان زحمتکش کشور دانست که همیشه عاشقانه، خالصانه و بدون هیچ چشم داشتی به پرورش نسل آینده این مرز و بوم پرداخته و از هیچ تلاشی در این راه دریغ نکرده اند.

مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) یک منطقه صنعتی اقتصادی معتبر و شناخته شده است که مجموعه‌های صنعتی و مدرن به ویژه مرتبط با کشتی‌سازی و صنایع وابسته به آن را در خود جای داده است. ایزوایکو تلاش می‌کند در افق ایران ۱۴۰۴، مجتمعی سرآمد و الگو در صنایع کشتی‌سازی، سکوسازی و ترمینا‌ل‌های نفتی و معدنی در منطقه خلیج فارس باشد.