×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
دشمن در جنگ شناختی باورهای مردم را هدف قرار داده است

به گزارش تجارت جنوب آنلاین،حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندرعباس به گرامیداشت دهه اول فاطمیه و شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و بیان داشت: وجود حضرت زهرا (س) دو خصوصیت برجسته داشت؛ در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی نخستین مساله تمرکز وجود آن حضرت بر دفاع از حریم ولایت بود.

وی عنوان کرد: اگر می‌گوئیم حضرت امام حسین (ع) به شهادت رسید تا دین زنده بماند باید بگوییم وجود مادرش حضرت زهرا (س) برای زنده ماندن اصل ولایت فقیه بود. برای این اصل هم خود حضرت جان خودشان را از دست داد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: حضرت زهرا (س) در مسیر ولایت، قهرمانانه وارد میدان شد، ملاحظات را کنار گذاشت و در لحظه به میدان آمد؛ در لحظه‌هایی که حضرت امیرالمؤمنین (ع) نمی‌توانست از خودش دفاع کند اما همسرش دختر پیامبراکرم (س) مثل یک قهرمان به میدان آمد.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده افزود: حضرت فاطمه (س) در دفاع از ولایت سخنرانی کرد، با مهاجرین و انصار صحبت کرد حتی کتک خورد ولی از حرکت قهرمانانه خود در دفاع از ولایت دست برنداشت.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه بارزترین مصداق جهاد تبیین وجود حضرت زهرا (س) است، بیان کرد: برای روشنگری جامعه آن روز و برای کسانی که سفارشات پیامبراکرم (ص) در خطبه غدیر شنیده بودند و نیاز به تبیین و تلنگر داشتند، آن خطبه طولانی ایشان در جمع مهاجرین و انصار به عنوان یک منشور ولایت در مسجد مدینه بود.

وی مهم‌ترین نیاز جامعه امروز برای الهام گرفتن از شخصیت حضرت فاطمه (س) را تقویت اداراک جامعه دانست و بیان کرد: در این جنگ شناختی کسی پیروز است که بتواند به جامعه آگاهی و بصیرت بدهد. خصوصیتی که امروز می‌توانیم از وجود حضرت زهرا (س) استفاده کنیم همان «جهاد تبیین» مدنظر رهبر معظم انقلاب به عنوان خط مشی جامعه است.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده به بحث شعار اغتشاشگران و فریب‌خوردگان در مساله آزادی زن اشاره کرد و ادامه داد: دشمن در جنگ شناختی ادارک جامعه، اعتقادات و باورهای مردم را هدف قرار داده و با تغییر واژه‌ها به دنبال این است که جای جلاد و شهید را عوض کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان تصریح کرد: کسانی که به زور بازاریان را مجبور به بستن مغازه‌هایشان می‌کنند یا در مسیر خودروهای مردم میخ می‌ریزند و مغازه‌داری که از رئیس جمهور میزبانی می‌کند را تهدید می‌کنند اینها دیکتاتور هستند، اینکه یک عده‌ای آزادانه زندگی می‌کنند اما ارزش‌های جامعه و دین را ملعبه قرار داده و شروع به فحاشی می‌کنند دنبال کدام آزادی هستند؟ و کدام‌زن را می‌خواهید به عنوان نماد آزادی قرار دهید، همان زن‌هایی که برهنگی را ترویج و ارزش‌های انسانی را به مضحکه می‌گیرند؟ دنبال چنین زنی هستید!

وی یادآور شد: کسانی اباحه‌گری را در دنیا ترویج می‌کنند خودشان در رفع مشکلات خودشان مانده‌اند، افرادی که در این اغتشاشات دم از آزادی زدند اما مانند رضاخان وحشیانه چادر از سر زنان مردم بیرون کشیدند اینها نمونه‌ای از دیکتاتوری است.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان در ادامه سخنان خود به اهمیت روز جهانی حقوق بشر و تبیین جنایت‌های آمریکا به جامعه اشاره و اظهار کرد: در ۱۰۰ سال اخیر به طور متوسط در هر سالی یکبار آمریکا در کشورهای مختلف جنگ و خونریزی به راه انداخته است، در آفریقا، آسیای جنوب شرق، خاورمیانه، آمریکای لاتین و هرجا که نگاه کنید، آمریکایی‌ها در تمامی جنایت‌ها اول هستند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده گفت: کشتن ۲ میلیون مردم از افغانستان به بهانه آبادی و رهایی از دست بن لادن، جنایت علیه قریب ۲ میلیون عراقی بعد از جریانات جنگ خلیج فارس و تجهیز صدام به سلاح شیمیایی و بمباران‌های کردهای بیگناه در حلبچه و سردشت نمونه‌های از جنایت‌های آمریکایی‌ها است.

وی افزود: آمریکا از کدام حقوق بشر سخن می‌گوید درحالی که طبق آمارهای خودشان، ۱۳۵ هزار آواره و ۱۳۵ نفر از زنان ارتش آمریکا به دست همین کسانی که ادعا می‌کنند به دنبال احقاق حقوق بشر در کشورهای دیگر هستند، مورد تعدی قرار گرفتند.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: در حالی که خود مردم و زنان حتی در ارتش آمریکا از دست سران جنایتکارشان در امان نیستند، سالیانه چهار هزار نفر در آمریکا جان خود را از دست می‌دهند اما با کمک رسانه‌های دروغگو و با پول آل سعود، جمهوری اسلامی ایران را ناقض حقوق بشر معرفی می‌کنند.

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده تاکید کرد: آمریکا بزرگترین جنایتکار علیه بشریت است و معلمان و دانشگاهیان ما باید ابعاد جنایت‌های آمریکا را برای دانش‌آموزان و جوانان به درستی تبیین کنند.

منبع خبر : خبرگزاری مهر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

wp-puzzle.com logo